ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

3 دی  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

تا پیش از 20 ژانویه معلوم خواهد شد

ج. اسلامی پشت درهای

کنفرانس ژنو 2 می ماند؟ 
 
 
 
 

کنفرانس "ژنو 2" برای خاتمه بخشیدن به جنگ داخلی در سوریه در آغاز سال نو میلادی (2014) تشکیل می شود و ترکیب شرکت کنندگان در آن نیز تقریبا مشخص شده، اما هنوز تکلیف دعوت از جمهوری اسلامی در آن معلوم نیست. این درحالی است که دبیرکل سازمان ملل نیز هفته گذشته در تماس تلفنی با ایران از نظر مساعد خود برای حضور ایران دراین کنفرانس سخن گفت. روز ٢٠ دسامبر نیز "اخضر إبراهیمی" (نماینده ویژه سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب در امور سوریه) دعوت ٣٠ كشور برای شركت در كنفرانس صلح سوریه را تائید کرد و گفت كه قرار است این کنفرانس (ژنو 2) ماه ژانویه 2014 در ژنو تشکیل شود. شرکت کنندگان این کنفرانس تا اینجا که مشخص شده عبارتند از:

سازمان ملل، پنج عضو دائمی شورای امنیت (چین، فرانسه، روسیه، بریتانیا و ایالات متحده)، اتحادیه عرب، اتحادیه اروپا، سازمان همكاری اسلامی، و ٢٦ كشور دیگر است.

ابراهیمی با تائید این که هنوز برای حضور جمهوری اسلامی در این کنفرانس توافق بدست نیآمده تأكید كرد كه بر هیچ كس پوشیده نیست كه سازمان ملل از شركت ایران استقبال می كند. وی که ادامه رایزنی های خود برای ژنو 2 به امریکا سفر کرده در جمع خبرنگاران گفت: آمریكا هنوز متقاعد نشده كه حضور ایران در كنفرانس ژنو 2 که زمان آن ٢٢ ژانویه ٢٠١٤ پیش بینی شده ضروری است، در حالی كه برای حضور بقیه دعوت شدگان اتفاق نظر وجود دارد. در كنفرانس "ژنو دو" قرار است نمایندگان دولت سوریه و  اپوزیسیون برای نخستین بار از آغاز جنگ داخلی در سوریه پشت میز مذاکره بنشینند.

 

پیک نت 3 دی

 
 

اشتراک گذاری: