ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

4 دی  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

هاشمی رفسنجانی:

20 کانال تلویزیونی داریم

اما مخاطبان زیادی ندارند! 
 
 
 
 

هیأت دبیران جامعه اسلامی دانشگاهیان با هاشمی رفسنجانی دیدار کردند و در این دیدار هاشمی به نکات زیر اشاره کرد:

شرایط داخلی و خارجی به سرعت در حال تحول و تغییراست و جهان به سمتی پیش می‌رود كه اگر از آینده و تحولات آن پیش‌بینی درست و دقیقی نداشته باشیم از قافله جهانی عقب خواهیم ماند.

چه بخواهیم چه نخواهیم در عصری كه هر روز در آن، دریچه جدیدی از علوم سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی باز می‌شود و شاهراه های اطلاعاتی و ارتباطی بسیار زیاد و متنوعی خلق می‌شود نمی‌توان مانع ایجاد كرد، بلكه باید با شناخت دقیق و علمی و تشكیل كمیته‌های مختلف، موضوعات را مدیریت و به آن جهت داد.

در حد وضعیت موجود، مدیریت حوزه‌های علمیه، پیش نمی‌روند البته طلّاب فاضل و عالمی هستند كه با مسائل و علوم روز آشنا هستند ولی تصمیم‌گیر نیستند. همچنین مدیریت دانشگاهها نیز باید متناسب با شرایط روز جهانی متحول شوند چون در دانشگاهها هم بعضاً موانعی برای استفاده از همه ظرفیت‌های دانشجویی وجود دارد.

شاهدیم تفكری افراطی مانند القاعده، مانع برقراری آزادی و دمكراسی در كشورهای منطقه شده است و به رغم انقلاب های مردمی در كشورهای منطقه، اكنون به دلیل تفكرات افراطی، آزادی و دمكراسی‌خواهی مردم، مجدداً تبدیل به دیكتاتوری و ضد آزادی می‌شود.

نباید از طرح بحث‌های جدّی در جامعه ترسید و باید فضا برای طرح افكار و حرفهای مختلف باز باشد.

در حال حاضر به رغم وجود حدود 20 كانال تلویزیونی در كشور، چون مباحث یكجانبه مطرح می‌شود مخاطبان زیادی را جذب نمی‌كند. فحاشی، توهین و اهانت و هیاهو، هیچگاه پاسخ تفكر و استدلال نبوده و نخواهد بود.

 

پیک نت 4 دی

 
 

اشتراک گذاری: