ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

5 دی  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

فساد مالی ج.اسلامی

تا درون کابینه ترکیه راه یافته 
 
 
 
 

با آغاز بازجویی ها از رضا ضراب، صراف ایرانی مقیم ترکیه در ادامه افشای فساد مالی در دولت ترکیه، وی از روابط خود با بابک زنجانی سخن گفت.

ضراب گفته است که بابک زنجانی، رئیس هولدینگ سورینت، رئیس او بوده است. او گفته زنجانی قصد داشت با  گذرنامه جعلی برای ملاقات با وی از طریق بیروت به آنتالیا سفر کند اما با عملیات پلیس ترکیه برای دستگیری متهمان پرونده فساد اقتصادی زنجانی از این سفر صرفنظر کرد.

با دستگیری سلیمان اصلان، مدیر عامل هالک بانک یا همان بانک خلق ترکیه و رضا ضراب، (رضا صراف) اکنون تمرکز روی مثلث ایران- هالک بانک- طلا است.

المانیتور، نوشت:

در حال حاضر مدیر عامل "هالک بانک" سوژه اصلی بازجویی ها در ترکیه است، زیرا در خانه او 4 و نیم میلیون دلار پول نقد کشف شده که در جعبه های کفش جاسازی شده بود. جمهوری اسلامی برای دور زدن تحریم هائی که احمدی نژاد گفته بود کاغذ پاره است، از "هالک بانک" ترکیه استفاده می کرده است. در جولای 2013، ایالات متحده صادرات طلا به ایران را ممنوع کرد. این ممنوعیت موجب جمع شدن نزدیک به 13 میلیارد دلار طلای وارد شده در ترکیه شد. مطبوعات نوشتند:هالک بانک 6 و نیم میلیارد دلار طلا به ایران صادر کرده است و پای رضا ضراب و بابک زنجانی در اینجا گیر است. المانیتور نوشت، پدر رضا صراف روابطی با محمود احمدی نژاد داشته است. گزارش ها حاکیست که صراف میلیون ها  دلار رشوه به مقامات ترکیه پرداخت کرده که شامل 49 میلیون دلار به وزیر اقتصاد و 7 میلیون و 700 هزار دلار به مدیرعامل "هالک بانک" بوده است. صراف و تیم او شبکه ای برای دور زدن تحریم ها ایجاد کرده بودند و پول را از ایران خارج و طلا به کشور باز می گرداند. در این روند پیچیده، سه نشان با یک تیر زده می شد. در حالی که صراف و تیم اش سود خود را برداشت می کردند، صادرات ترکیه به ایران افزایش می یافت و یک بانک نیز نقشی مهم در نهایی کردن مبادله های مالی ایفا می کرد. روندی که اجرای آن بدون مجوز و دخالت دو دولت در ایران و ترکیه غیر ممکن به نظر می رسد.

 

پیک نت 5 دی

 
 

اشتراک گذاری: