ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

5 دی  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

دست و دهان خیلی ها آلوده است

مرتضوی- ضراب- زنجانی

بالا دست های  آنها کیستند؟ 
 
 
 
 

دهها کارگر و بازنشستگان تامین اجتماعی مقابل مجلس  جمع شدند تا از تحقیق و تفحص مجلس در باره سازمان تامین اجتماعی حمایت کنند.

آنها روی پلاکاردها و پارچه هایی که در دست داشتند خواستار محاکمه "سعید مرتضوی" رئیس سابق سازمان تامین اجتماعی و دادستان عمومی و انقلاب اسبق تهران شدند.

هیات تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی که علیرضا محجوب رئیس خانه کارگر و نماینده مجلس عضو آنست، در گزارش نهایی خود  اعلام کرد که ۳۷ نماینده مجلس از سعید مرتضوی، مدیرعامل وقت سازمان هدیه گرفته اند. مقامات ارشد دولت سابق و برخی رسانه‌ها هم به دریافت هدیه از تأمین اجتماعی متهم شده‌اند. محمد رضا رحیمی (معاون اول احمدی نژاد)، عبدالرضا شیخ الاسلامی (معاون وقت اجتماعی احمدی نژاد) و اسد الله عباسی (سرپرست وقت وزارت تعاون در دولت احمدی نژاد) و مدیران روزنامه آرمان و خبرگزاری های ایرنا و موج در فهرست دریافت کنندگان هدیه اند.

آنها مطابق گزارش مجلس ۱۳۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به عنوان هدیه از مرتضوی دریافت کرده اند. مدیران فعلی سازمان به هیئت تحقیق و تفحص گفته اند که نام دریافت کنندگان را تنها مرتضوی در اختیار دارد و مرتضوی گفته است در صورتی حاضر به ارائه لیست آنها که که اسامی فاش نشود، اما اعضای هیئت با این شرط موافقت نکرده اند.

در گزارش مجلس آمده است که تفاهمنامه میان این سازمان و شرکت هولدینگ سورینت قشم، متعلق به بابک زنجانی، مبنی بر انتقال سهام تأمین اجتماعی در ۱۳۸ شرکت ایرانی در ازای دریافت مبلغی بیش از ۴ میلیارد یورو، نواقص حقوقی دارد و و قوانین در آن رعایت نشده است. (به گزارش کشف فساد در دولت ترکیه مراجعه کنید که به نوعی به این ماجرا نیز وصل است- پیک نت)

پیک نت 5 دی

 
 

اشتراک گذاری: