ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

5 دی  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

"خودروفسکی"

هیچکس نمی گوید او چگونه میلیاردر شد 
 
 
 
 

"میخائیل خودروفسکی" میلیاردر روس از زندان آزاد شد و به میل خودش راهی برلین پایتخت آلمان شد. در فرودگاه برلین وزیر خارجه اسبق آلمان "گنشر" از او استقبال کرد!

"خودورفسکی" که غرب بسیار کوشید از او یک چهره سیاسی بسازد، در حقیقت از آن گروه افرادی است که در بلبشوی فروپاشی اتحاد شوروی به میلیاردها دلار ثروت دست یافتند. او چندین شرکت بزرگ نفتی ایجاد کرد و سپس مانند برلوسکونی ایتالیائی قصد داشت با همین قدرت اقتصادی و با حمایتی که بویژه دولت آلمان از وی می کرد قدرت سیاسی را نیز در روسیه بدست بگیرد. او باتهام اختلاس در فروش 218 میلیون تن نفت در زمان ریاست شرکت نفتی "یوکوس" محاکمه و زندانی شد.
رسانه های اروپائی که این روزها مرتب تصاویر خودروفسکی از زندان آزاد شده و به برلین رسیده را پخش می کنند، تاکنون حتی در یک جمله در باره دلائل اقتصادی محاکمه و محکومیت او سخن نمی گویند. این که دولت پوتین او را در استقبال از مسابقات المپیک زمستانی سوچی آزاد کرده باشد و یا به استقبال از هر مسئله دیگری، بحث اصلی نیست، بحث اینست که چه کسانی و چگونه توانستند درعرض چند سال، پس از فروپاشی اتحاد شوروی تبدیل به بزرگترین میلیاردرهای جهان شوند!

خودروفسکی در روزهائی که به برلین رسیده، در مصاحبه هائی که با او انجام میشود، بسیار با احتیاط به سئوالات پاسخ میدهد و نظر جنجالی این رسانه ها که بقول وزیر خارجه روسیه بدنبال احیای جنگ سرد هستند تامین نمی کند.

 

پیک نت 5 دی

 
 

اشتراک گذاری: