ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

9 دی  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

سخنان علی مطهری در مجلس

قوه قضائیه اگر مستقل بود

راه حل پایان حصر و زندان را پیدا میکرد 
 
 
 
 

روز گذشته علی مطهری در نطق میان دستور خود در مجلس، با اشاره به سالگرد راهپیمائی حکومتی 9 دیماه، از جمله گفت:

 

جای تاسف است که پس از ۴ سال هنوز پرونده افرادی که محکوم به حضور در فتنه ۸۸ هستند مشخص نشده و بهتر است رئیس قوه قضاییه به جای اظهار نظر در خصوص فتنه به بررسی پرونده متهمان بپردازد و آن‌ها را از بلاتکلیفی خارج کند. البته چنین اقدامی نیازمند یک قوه قضاییه مستقل است نه قوه‌ای که تصمیماتش تحت تاثیر این دفتر و‌ آن دفتر و نهادهای امنیتی و اطلاعاتی باشد.

قوه قضاییه ما پس از گذشت ۴ سال هنوز نتوانسته یک راه حل برای خارج شدن از فتنه ۸۸ ارائه دهد و این راه حل که آقایان موسوی و کروبی باید عذر خواهی کنند که راه حل نیست، زیرا حتی اگر به برخی از اشتباهات خودشان اذعان کنند، هنوز طرف مقابل به نتیجه انتخابات اعتراض دارند.  توبه و عذر خواهی باید با اختیار و میل قلبی باشد.

تا زمانی که یک طرف قضیه حق گفتن هیچ سخنی ندارد و طرف دیگر هرچه دلش می‌خواهد می‌گوید به راه‌حلی دست نمی‌یابیم.

آقایان احمدی‌نژاد – موسوی و کروبی هر سه در فتنه دخیل بودند، زیرا یکی از آن‌ها هیزم را آورده و آن دوی دیگر آتش زده‌اند و باید به اتهامات هر سه آن‌ها رسیدگی کرد.

احکام سخت گیرانه‌ای برای زندانیان ۸۸ وضع شد که باید دوباره به آن رسیدگی شود، زیرا این سوال وجود دارد که قضات به شکل مستقل چنین حکم‌هایی را صادر کردند یا زیر فشار دستگاههای امنیتی.

زندانی کردن مصطفی تاج‌زاده و بهزاد نبوی توجیه پذیر نیست. دلیل زندانی کردن آن‌ها به غیر انتقاد آن‌ها به نظام چه بوده است؟

لازم است به عنوان نماینده قوه مقننه در هیات نظارت بر مطبوعات به روزنامه‌ها تذکر دهم که جای نقد به تفکرات و اعتقادات اسلام در صفحه اول روزنامه‌ها نیست و آن را باید در مجله‌های تخصصی و به شکل تضارب آراء پیگیری کرد. نگذارید فضای ازادانه کنونی به فضایی سخت تبدیل شود.

وحدت ملی ما پشتوانه‌ای برای مذاکرات است هر چند که مسئله اصلی ما مسئله فلسطین است و اگر این مسئله نبود غربی‌ها به دنبال پیگیری مسائل هسته ‌ای ایران نبودند. 

پیک نت 9 دی

 
 

اشتراک گذاری: