ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

9 دی  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

لیدر فراکسیون اصلاح طلب مجلس

دستور کتبی روحانی به جهانگیری

اگر پیگیری نشود، یک ضعف است!

در ترکیه 12 نفر از وزرا در ارتباط با این پروند (فساد پولی) مستعفی یا برکنار شدند و برخی وابستگان آن‌ها نیز بازداشت شده‌اند، مردم هم تظاهرات کرده و خواستار برکناری دولت هستند، در حالی‌که سر اصلی قضیه در ایران است، اما هیچ مقام رسمی و مسئولی در داخل کشور به این موضوع واکنش نشان نداده است.

 
 
 
 
 

محمدرضا تابش از فراکسیون کوچک اصلاح طلبان مجلس در گفت‌وگو با  خبرگزاری ایسنا:

در صورت حمایت ارکان نظام بسیاری از نمایندگان پاکدست مجلس حاضرند تحقیق و تفحصی در روندی که منجر به شکل‌گیری پدیده‌ها فساد اقتصادی شده را شروع کنند. به طور مثال ببینیم صادرات نفت چطور بوده، توسط چه کسی انجام شده، پولش کجا رفته و بانک مرکزی چطور عمل کرده است. باید بررسی کنیم که آیا افراد از فرصت‌ها سوء استفاده کرده‌اند یا حسن استفاده و آیا به رانت‌هایی دست یافته‌اند، برخی از مسئولین و دست‌اندرکاران نظام هم با آنها همراهی کرده‌اند؟

چرا باید دایره آنقدر باز باشد که عده‌ای در حضیض فقر و بدبختی حاشیه‌نشین باشند و در تامین هزینه‌های اولیه مانده باشند و عده‌ای هم به سرمایه‌های قریب به 50 هزار میلیارد تومانی دست پیدا کرده باشند. نباید قضیه سیاسی شود و تنگنا و مشکلی در ارتباط با تحقیق و تفحص پیش بیاید تا بتوان این کار را انجام داد.

باز گذاشتن راه گریز برای افرادی که می‌خواستند در قبال سرمایه و ثروتی که دارند، مالیات و عوارض کمتری پرداخت کنند، باعث شد ما با پدیده‌های جدیدی در جامعه مواجه شویم. ثروت‌اندوزی و سوء استفاده وابستگان برخی مقامات و مسئولین از رانت‌هایی که سایرین از آن بی‌بهره بودند، منجر به بروز پدیده‌ای شد که در مقاطع مختلف اسامی متفاوتی بر روی آن گذاشته شد، زمانی از این افراد به عنوان آقازاده و زمانی دیگر به عنوان یقه سفید‌ها و اخیرا هم به عنوان نوکیسه‌ها یاد می‌شود.

در کنار آقازاده‌ها و یقه سفیدها طبقه جدیدی بروز کرد که از قبل رفاقت و دوستی با آقازاده‌ها و یقه سفیدها به مال، منصب و مقام رسیدند و نمونه های شهرام جرایزی در گذشته و بابک زنجانی در امروز ظاهر شدند.

تحریم‌ها اسباب و وسیله‌ای برای دور زدن قانون شد و هر سه قوه نیز توجه لازم را نکردند.

اگر دستور اخیر رئیس‌جمهور برای مقابله با ویژه‌خواری عملی نشود از اعتماد مردم به نظامی که شعارش تحقق عدالت و رفع فقر و تبعیض بوده، کاسته می‌شود.

اگر کسی کارآفرین یا سرمایه‌دار باشد ما مخلص این افراد هم هستیم و دستشان را می‌بوسیم اما اینکه یک سرمایه‌دار تعیین‌کننده خط مشی باشد و در ارکان نظام رخنه کند با شعارها و آرمان‌های انقلاب اسلامی در تضاد است.

در ترکیه 12 نفر از وزرا در ارتباط با این پرونده مستعفی یا برکنار شدند و برخی وابستگان آن‌ها نیز بازداشت شده‌اند، مردم هم تظاهرات کرده و خواستار برکناری دولت هستند در حالی‌که سر اصلی قضیه در ایران است، اما هیچ مقام رسمی و مسئولی در داخل کشور به این موضوع واکنش نشان نداده است. 

پیک نت 9 دی

 
 

اشتراک گذاری: