ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

14 دی  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

نگاهی به 4 پرونده اختلاس از سال 74 تا اکنون

بابک زنجانی هم اعدام شود

فساد بنیادی نظام حل نمی شود 
 
 
 
 

اختلاس در بانک صادرات که در زمان احمدی نژاد به یک قلم 3 میلیارد دلاری رسید، سابقه ای دارد که حداقل به سال 1374 باز می گردد.

 

1- فاضل خداداد با همکاری مرتضی رفیق دوست،(برادر محسن رفیقدوست وزیر اسبق سپاه و رئیس سابق بنیاد مستضعفان و عضو رهبری موتلفه اسلامی) دست به یک اختلاس ۱۲۳ میلیارد تومانی در بانک صادرات زد. او با به ضمانت گذاشتن چکی ۱۵۰ میلیون تومانی و با کمک رفیقدوست توانست 123 میلیارد تومان وام بگیرد و بالا بکشد!

رسیدگی به پرونده این اختلاس را دادند به محسنی اژه ای. سرانجام محسنی اژه ای برای فاضل خداداد به اعدام محکوم و حکم اجرا شد. مرتضی رفیقدوست به حبس ابد محکوم شد و بعد هم آزاد اعلام شد. آزاد اعلام شد زیرا در مدتی که باید در زندان می بود هم به بهانه خرید برای زندان آزاد بود!

 

2 - شهرام جزایری، در سال ۱۳۸۱ در ۲۹ سالگی در جریان بزرگترین و جنجالی‌ترین پرونده فساد اقتصادی ایران بعد از انقلاب اسلامی بازداشت شد. در ۷ اسفند ۱۳۸۵ و بعد از فرار و دستگیری مجدد به ۱۴ سال زندان، ۱۰ سال تبعید، ۱۰ سال محرومیت از فعالیت‌های بازرگانی و تجاری و جریمه نقدی ۱۲۲ میلیون و ۸۴۰ هزار و ۲۰۰ دلاری محکوم شد. حالا کجاست؟ لابد صاحب چندین شرکت در اقصی نقاط  جهان برای دور زدن تحریم ها!

 

3- پرونده گمرک مهرآباد هم یک نمونه دیگر بود. حق العمل کار گمرک مهرآباد، با تقلب در ارزیابی کالاهای گمرکی دستمزد کلانی به خاطر آن گرفته بود. م به اتهام مفاسد اقتصادی به اعدام محکوم شد.  سه متهم دیگر نیز که از کارمندان فرودگاه مهرآباد بوده اند با درخواست یک درجه تخفیف، به زندان محکوم شدند.

حالا کجا هستند سه متهم دیگر؟ لابد در حمایت سپاه در دوبی و سنگاپور شرکت های "دور زدن تحریم ها" را اداره می کنند.

در حال سپری کردن مجازات خود هستند.

 

4- "مه آفرید امیرخسروی" تحت هدایت "محمد خاوری" و "علینقی جهرمی" (روسای بانک صادرات و بانک ملی دوران احمدی نژاد) خارج از سیستم نرم‌افزاری بانک با دادن رشوه یک میلیارد تومانی به رئیس شعبه اسناد اعتباری را بدست آورد که بموجب آن توانست  از ۷ بانک دیگر هم وام بگیرد و حجم اختلاس به ۳ هزار میلیارد تومان رسید.

 

پیک نت 14 دی

 
 

اشتراک گذاری: