ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

15 دی  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

گزارش اشپیگل آنلاین

شرکت های اروپائی و امریکائی

آماده قراردادهای بزرگ با ایران می شوند 
 
 
 
 

اشپیگل آنلاین در آخرین شماره خود نوشت:

 

از زمان انعقاد توافق هسته ای ژنو بین ایران و غرب، بسیاری از مردم ایران امیدوارند تحریم ها علیه این کشور برداشته شود. شرکت های غربی نیز در حال آماده شدن برای انعقاد قراردادهای بزرگ با ایران هستند. قطع مبادلات با ایران از سال 2006 به این سو شدت بیشتری یافت.

در آن زمان جمهوری اسلامی ایران شروع به توسعه سریع برنامه هسته ای خود کرد و نهادهای اطلاعاتی پیش بینی کردند که تنها چند سال تا دستیابی ایران به سلاح هسته ای زمان باقی مانده است.

وضع از 24 نوامبر گذشته، یعنی زمان انعقاد توافق هسته ای به این سو خیلی بهتر شده است. بر اساس توافق ژنو، برخی از تحریم های اقتصادی علیه ایران برداشته خواهند شد.

روحانی به موفقیت اقتصادی نیاز دارد. او باید تحریم ها را از سر راه بردارد. به نظر می رسد که مذاکرات هسته ای می تواند منجر به بهبود وضعیت اقتصادی ایران شود. ایران چهارمین ذخیره بزرگ نفتی و دومین ذخیر بزرگ گاز جهان را دارد. با لغو تحریم ها قراردادهای اقتصادی به ارزش میلیاردها دلار با ایران بسته خواهد شد.

بر اساس توافق دولت های عضو اتحادیه اروپا، حتی یک مقام اروپایی برای شرکت در مراسم تحلیف روحانی در تهران حاضر نشد. اما روز بعد از آن دولت ایتالیا یک فرستاده عالیرتبه را برای ابلاغ پیام تبریک به ایران اعزام کرد.

اکنون هواپیماهای اروپایی پر از ایتالیایی ها هستند که مدیران شرکت انرژی "انی" ایتالیا را به ایران می برند. فرانسه نیز در این زمینه در حال فعالیت است. در معامله ای به ارزش چندین میلیارد دلار، فرانسوی ها قرارداد تامین قطعات خودروهای پژوی ساخته شده توسط شرکت ایران خودرو را تمدید خواهند کرد. حتی آمریکایی ها نیز در پوشش شرکت هایی چون "اکسون موبیل"، "شورون" و دیگر شرکت ها در ایران حضور یافته اند. آنها نوسازی تاسیسات تولید و پالایش نفت قدیمی ایران و بهره برداری از میادین نفتی جدید را برعهده گرفته اند. این یک فعالیت اقتصادی عظیم چند میلیارد یورویی است.

 

پیک نت 15 دی

 
 

اشتراک گذاری: