ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

16 دی  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

هاشمی خطاب به هیات پارلمانی ایتالیا

نگذارید افراطی ها مانع

اجرای توافق اتمی ژنو شوند 
 
 
 
 

گروه پارلمانی کمیسیون سیاست خارجی مجلس سنای ایتالیا که به ایران سفر کرده، روز گذشته (یکشنبه) با هاشمی رفسنجانی دیدار کرد. هاشمی در این دیدار با اشاره به تعلل در اجرای توافقنامه ژنو و نقش آفرینی طرفداران حمله نظامی به ایران گفت:

 

اعتماد متقابل و احترام و پایبندی به تفاهمات موقت، شرط تداوم مذاکرات اتمی است.  کشورهای اروپایی و آمریکا که طی سالیان متمادی، بی‌اعتمادی نسبت به ایران را در شعارها به مردم جهان تلقین ‌کردند، الان در آزمونی بزرگ قرار گرفته‌اند و باید خود در قول و عمل به جهانیان ثابت کنند که می‌توان به حرف‌های آنها اعتماد کرد.

مردم ایران با انتخاب اندیشه اعتدالی در انتخابات اخیر این تفکر را شرط همکاری با همه ملت‌ها و دولت‌ها اعلام کرد و دنیا هم نباید بگذارد افراطیون، بویژه صهیونیست‌ها مانع تداوم مذاکرات شوند. بحران در منطقه به نفع هیچ کشوری نیست و مطمئن باشید با دخالت‌های نظامی حل نمی‌شود و اگر به ظاهر حل شود، آتش زیر خاکستر است.

سناتور «پی‌یرفرد نیاندو کازینی» رئیس کمیسیون سیاست خارجی سنای ایتالیا نیز در این دیدار گفت: انتظار دنیا از مردم ایران همین بود و امیدواریم در مذاکرات به شرایطی برسیم که فضای گذشته دیگر بر روابط سایه نیندازد.

ما مورد انتقادیم که درها را به سوی ایران گشوده‌ایم و شما را هم در داخل نقد می‌کنند که درها را به سوی غربی‌ها باز کرده‌اید. ضمن احترام به همه دیدگاه‌ها، باید مواظب باشیم تا تندروها با فشارهای سیاسی، دریچه‌های گشوده شده را نبندند. تاریخ درباره این برهه قضاوت خواهد کرد که چگونه عقلای قوم با هم نشستند و فضایی را که دیگران برای جنگ آماده کرده بودند، به سوی صلح و آرامش بردند.

 

پیک نت 16 دی

 
 

اشتراک گذاری: