ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

18 دی  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

فرازهائی از گزارش حسن روحانی در همایش استانداران در تهران

از جنجال سازی چند نفر

نمی هراسیم و نخواهیم هراسید 
 
 
 
 

طرح مقابله جهانی با خشونت و افراطی‌گری به پیشنهاد ایران ، در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اجماع به تصویب رسید. رسانه‌های خارجی به دلیل اینکه این قطعنامه با همه تبلیغات چندساله و چند دهه آنها متناقض بود خیلی به آن نپرداختند، رسانه‌های داخلی هم فکر ‌کردند که اگر به آن بپردازند باعث تقویت دولت می‌شود، لذا کمتر به آن پرداختند. توافق اولیه با شش قدرت جهانی در مسأله هسته‌ای، مسأله ساده‌ای نبود، کار بسیار پیچیده و سخت بود و نیاز به تصمیم‌گیری شجاعانه داشت. دولت مطمئن است که اکثریت قاطع مردم حامی دولت خواهند بود، از سر و صدای چند نفر یا چند درصد نباید بهراسیم و نمی‌هراسیم، ما آمده ایم تا خودمان را و آبرو و حیثیت خودمان را فدای این ملت عزیز کنیم.

در بخش اجتماعی شاهد آرامش نسبی در این بخش هستیم. آنچه هدف ماست این است که کشور را از حالت تنش، خشونت و افراط به طور کامل خارج کنیم. شرایط اجتماعی کشور باید به گونه ای باشد که افرادی که تمایل به افراط و خشونت دارند که تعدادشان بسیار اندک است، فضایی را برای این حضور پیدا نکنند.  امروز شرایط برای فعالیت سیاسی احزاب آماده تر از دیروز است و این شرایط را آماده تر خواهیم کرد.

من متعجب شدم از استقبال گسترده مردم از منشور حقوق شهروندی. وقتی در مصاحبه رادیو و تلویزیونی اعلام کردم که الان پیش نویس حقوق شهروندی روی سایت قرار می گیرد آنچنان هجومی از سراسر کشور به این سایت شروع شد که سایت نمی توانست جواب بدهد، این نشان از این است که مردم می خواهند حقوق شهروندی تحقق پیدا کند.

من به وزرایم توصیه کردم که در شرایط مساوی برای انتخاب معاونین و مدیران کل اگر خانم و آقایی شرایط مساوی دارند، ترجیح بر خانم است. به دلیل اینکه در سالهای گذشته بی‌عدالتی که بوده، بتوانیم در سالهای بعد قدم به قدم آن را جبران کنیم.

یک مقدار در بحث مهاجرت از استان ها یا شهرستان ها به مرکز و تهران در بررسی هایی که شده مربوط به آزادی های اجتماعی مدنی و سیاسی در استان ها و تهران است، می گویند تهران راحت تریم، می توانیم ۲۰ نفر دور هم جمع شویم ، ۵۰ نفر دور هم جمع بشویم، حرف بزنیم و بحث کنیم در یک خانه ای، اما در شهرستان و استان می آیند به ما انگ می زنند. نباید بگذاریم فضای جامعه امنیتی بشود، فضای جامعه باید فضای فرهنگی و سیاسی و اقتصادی باشد.

اگر ما نتوانیم دریاچه ارومیه را نجات دهیم، شما بدانید که میلیون‌ها انسان در ایران باید خانه و زندگی‌شان را ترک کنند. تنها بحث آذربایجان غربی نیست، آنجا یک طوفان، تمام نمک را منتشر می‌کند و زندگی مردم را مستأصل می‌کند و تمام کشاورزی اطراف استان را از بین خواهد برد. بعضی از نمایندگان به من نامه نوشته بودند که چرا همش شما می‌گویید دریاچه ارومیه، رودخانه زاینده‌رود و کارون و بختگان هم همان است، بله همه جا کشور ماست و همه آنها مشکل زیست محیطی است که من همه آنها را قبول دارم. اما خطری که دریاچه ارومیه دارد اینکه اگر خشک شود، این خطر با هیچ خطری برابر نیست و لذا کارگروه ویژه برای دریاچه ارومیه گذاشتیم و من خودم این مسأله را دنبال می‌کنم تا ببینیم به چه راه‌حلی باید برسیم.

 

پیک نت 18 دی

 
 

اشتراک گذاری: