ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

19 دی  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

مصاحبه محمد جواد لاریجانی

گفته هائی که از آن استنباط

مقدمه پایان حصر می شود! 
 
 
 
 

جواد لاریجانی که در کنار اخوی رئیس قوه قضائیه، نقش ریاست ستاد حقوق بشر را برعهده دارد، روز گذشته در یک مصاحبه خبری درباره حصر موسوی و کربی سخن گفت.

این مصاحبه همزمان با حضور هیات پارلمانی انگلستان در ایران و فشارهائی که دو هفته گذشته هیات پارلمانی اروپا در تهران به آقایان از جنبه رعایت حقوق بشر وارد آورده بود تا تکلیف حصر موسوی و کروبی روشن شود صورت گرفت. مسئله حصر موسوی و کروبی در مصاحبه لاریجانی به گونه مطرح شده که می توان از آن استنباط یافت شدن راه حلی برای خاتمه حصر آقایان و بستن پرونده انتخابات 88 را کرد. لاریجانی دراین مصاحبه گفت:

مساله حصر افراد مساله‌ای است که جهات تامینی و قضایی دارد و بدون تایید و روند قضایی هیچ کس از هیچ حقی محروم نمی‌شود. این مساله در تشکیلات قضایی در حال رسیدگی است و ان‌شاءالله در مسیر خودش به نتایج خوبی می‌رسد. این را باید بگویم که اطاله این دادرسی نه از باب نادیده گرفتن برخی از امور در جریان فتنه 88 بلکه از باب تسامح راجع به این افراد به دلیل سوابق خوبشان در جمهوری اسلامی است.

جواد لاریجانی همچنین در مورد پرونده‌ای که خود وی بعنوان زمین‌خوار دارد گفت: این اصطلاح حقوقی نیست، منتهی در زمان آقای احمدی‌نژاد ایشان شکایتی را مطرح کردند راجع به مزرعه‌ای که در جنوب تهران حدود 25 سال است آن را دارم. من به داشتن مزرعه افتخار می‌کنم چون کاشتن و داشتن کار خوب و متشخصی است و کار رده پایین نیست، معمولا نیز بسیاری به امور کشاورزی و دامداری علاقه ندارند.

 

پیک نت 19 دی

 
 

اشتراک گذاری: