ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

21 دی  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

معاونان وزرای خارجه ایران و امریکا

گفتگوی "عراقچی" و "وندی شرمن" 
 
 
 
 

عباس عراقچی معاون وزیر خارجه جمهوری اسلامی در پایان دو روز مذاکره با معاون کاترین اشتون همآهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای مرحله بندی اجرای توافقنامه ژنو اعلام کرد:

اختلافات فنی و سیاسی حل شد و نتیجه بررسی‌ها درباره نحوه اجرا شدن توافق ژنو به پایتخت‌ها منتقل شد و متعاقبا تصمیم‌گیری نهایی اتخاذ و نتیجه اعلام خواهد شد.

عصر پنج‌شنبه مذاکرات در حالی در ژنو آغاز شد که وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا و نماینده این کشور در گروه 1+5 در مسیر سفر به مسکو توقفی کوتاه در ژنو کرده و در ملاقاتی سه جانبه با عراقچی و معاون اشتون مذاکره کرد و در حاشیه مذاکرات نیز با عباس عراقچی گفتگوئی دو جانبه کرد.

از آغاز مذاکرات سیاسی ایران و 1+5 در دولت یازدهم، ایران و آمریکا دیدارها و تماس‌های متعددی را به طور مستقیم با یکدیگر درباره مساله هسته‌یی داشته‌اند. هم‌چنین با توجه به این که آمریکا کشور محوری در گروه 1+5 محسوب می‌شود و بسیاری از اقدامات و سیاست‌های این گروه تحت تاثیر این کشور قرار دارد و به علاوه بخش مهمی از تحریم‌های یک‌ جانبه از سوی آمریکا و تشویق آن انجام گرفته، مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا با حضور نماینده 1+5 تاکنون صورت گرفته است.

 

پیک نت 21 دی

 
 

اشتراک گذاری: