ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

21 دی  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

روحانی در دیدار با مجلسی ها

مجلس و دولت

باید به تحلیل مشترک برسند 
 
 
 
 

اعضاء کمیسیون تلفیق بودجه و روساء کمیسیون های تخصصی مجلس روز گذشته و در ادامه همایش سراسری استانداران در تهران، با رئیس جمهور دیدار و گفتگو کردند. در این جلسه که نواب رئیس مجلس و اعضاء ستاد اقتصادی دولت نیز حضور داشتند، دکتر روحانی گفت:

لازمه همدلی و همکاری دولت و مجلس برای رفع مشکلات کشور، داشتن تحلیل مشترک از مسائل است و برای رسیدن به تحلیلی مشترک، دیدار و همفکری مستمر مجلس و دولت ضروری است.

بدخواهان ایران دو طرح را دنبال می کرده اند؛ اول ایجاد شکاف بین ایران و جامعه جهانی با معرفی ایران به عنوان تهدید در منطقه و دوم ایجاد شکاف بین مردم و نظام. هدف تحریم‌ها هم تعمیق این دو شکاف بوده است. از این روست که دولت با حمایت مردم، از سوئی اولویت خود را بر معرفی چهره واقعی ایران در جامعه جهانی گذاشته است و از سوی دیگر، در ادامه حماسه سیاسی انتخابات، آشتی ملی و انسجام اجتماعی را دنبال کرده است.

خوشبختانه با اقداماتی که در این چندماه صورت گرفت، مهار تورم آغاز شده است و تورم ماهانه که در خردادماه سه‌ ونیم درصد بود در آذرماه تا نیم ‌درصد کاهش یافته است و این در حالی است که نرخ بیکاری هم به گزارش مرکز آمار، کاهش یافته است.

البته باید به حل ریشه ای تورم و رکود پرداخت. برای دولت، دو موضوع «امنیت غذایی» و «سلامت مردم» از حساسیت و فوریت برخوردار بوده است.

انرژی یکی از اصلی ترین مزیت های کشور است، با این وصف، به سبب عدم اقدام به موقع در سرمایه گذاری در بخش انرژی تأمین گاز و برق مورد نیاز صنعت و خانوار، در فصل زمستان با مشکل روبرو شده است و در همین حال شاهدیم که آلودگی هوا در کلان شهرها و تهدیدات زیست محیطی در منابع آب و ریزگردها به حد هشدار دهنده رسیده است.

هدفمند کردن یارانه ها به نحو نادرستی اجرا شد و با تورم بالائی که پیش آمد، فوائد اولیه اصلاح قیمت سوخت هم منتفی شد. نتیجه آن شده است که مصرف گاز در ایران، از کل اروپا بیشتر است و هنوز ناگزیر از واردات بنزین هستیم.

در همین دیدار رؤسای کمیسیون های تلفیق بودجه، بهداشت و درمان، انرژی، کشاورزی، اقتصاد، آموزش عالی، صنعت، فرهنگی، اجتماعی و همچنین رئیس مرکز پژوهش های مجلس و برخی نمایندگان حاضر در دیدار نظرات و پیشنهادهای اصلاحی خود را در زمینه مسائل مربوط به انرژی و یارانه ها ارائه کردند.

 

پیک نت 21 دی

 
 

اشتراک گذاری: