ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

23 دی  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

محاکمه آنها که طی 8 سال

مملکت را به فلاکت کشاندند 
 
 
 
 

سلمان صفوی، رئیس مرکز بین‌المللی مطالعات صلح و رئیس آکادمی مطالعات ایرانی در لندن با روزنامه شرق (یکشنبه ۲۲ دی‌ماه) مصاحبه کرده و درباره دوران فاجعه بار ریاست جمهوری احمدی نژاد گفت:

سیاست‌های غیرکار‌شناسی دولت گذشته در حوزه سیاست خارجی به تحریم‌های گسترده اقتصادی علیه ایران منجر شد. مدیرانی که در طول ۸ سال گذشته اقتصاد مملکت را به فلاکت کشاندند و اموال بیت‌المال را با سوءمدیریت تخریب کردند باید محاکمه شوند. باید مشخص شود ۸۰۰ میلیارد دلار درآمد دولت گذشته از فروش نفت و اموال و کارخانجات دولتی و پیش‌فروش‌ها کجا هرینه شده است.

مخل امنیت ملی کسانی هستند که مملکت را در مسایل اقتصادی و سیاست خارجی به این وضعیت کشاندند، برای بسیاری از آحاد ملت اسباب تنگنای معیشتی فراهم کردند و با گسترش فقر و فساد به امنیت عمومی جامعه آسیب رساندند.

شکست تابوی مذاکره با مقامات ارشد آمریکا به‌طور علنی، یک پیروزی بزرگ برای نظام و جریان خردگرا در ساختار قدرت بود و اکنون همین جریان افراطی که در ۸ سال گذشته مملکت را به رکود کشاند و اقتصاد و موقعیت بین‌المللی ایران را تخریب کرد، با شعارهای افراطی و پوپولیستی مذهبی خواهان شکسست مذاکرات است.

بهبود روابط ایران و غرب و برقراری مناسبات اقتصادی فی‌مابین، اسباب رشد اقتصادی ایران و تولید شغل و امنیت اقتصادی می‌شود و مسلما کاهش جرایم و مفاسد ناشی از فقر بر امنیت عمومی ایران تاثیر مستقیم خواهد داشت.

بریتانیا مهم‌ترین متحد آمریکا در جهان و دروازه ورود به آمریکاست. تنش‌زدایی با این کشور اسباب تسریع در بهبود روابط ایران و آمریکا می‌شود. حذف گروه‌های فشار سازمان‌ یافته که از جمله بنام مذهب به سفارت بریتانیا در تهران حمله‌ کردند ، موجب تقویت موقعیت ایران و اعتماد جامعه جهانی به قدرت حکومت مرکزی می‌شود.

 

پیک نت 23 دی

 
 

اشتراک گذاری: