ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

24 دی  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

کنفرانس خبری مشترک وزرای خارجه امریکا و روسیه

حضور عربستان و ایران

در ژنو 2 اجتناب ناپذیراست 
 
 
 
 

جان کری وزیر خارجه امریکا و سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه و اخضر ابراهیمی فرستاده سازمان ملل در امور سوریه، مشترکا در پاریس یک کنفرانس خبری برگزار کردند. دراین کنفرانس جان کری گفت:

گروه های جبهه النصره، داعش و القاعده گروه های تروریستی هستند و ما رفتار این گروه ها را رد می کنیم. کنفرانس ژنو 2 فرصتی برای منزوی کردن تندروها و آغاز عملیات سیاسی در سوریه است. ما خواهان دستیابی به راه حل صلح آمیز در سوریه و تشکیل دولت با حمایت همه طرفها هستیم. مخالفان میانه رو در سوریه پایبندی خود را به آتش بس اعلام کردند. بحران سوریه هیچگونه راه حل نظامی ندارد.ما باید از توقف حملات هوایی در سوریه حمایت کنیم. همه طرفهای سوریه باید با یکدیگر گفتگو کنند تا مرحله پایان درگیری ها در این کشور آغاز شود. ما درباره لزوم آتش بس در بعضی مناطق سوریه مانند حلب توافق کردیم.

روسیه و آمریکا درباره بسیاری از مسایل مربوط به بحران سوریه با یکدیگر توافق دارند.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز در این نشست روی اهمیت شرکت ایران و عربستان در کنفرانس ژنو 2 تاکید کرد.

مخالفان دولت سوریه باید موضع خود را درباره شرکت در کنفرانس ژنو 2 مشخص کنند. باید صدای ایران در کنفرانس ژنو 2 شنیده شود. بان کی مون دبیرکل سازمان ملل تصمیم درستی درباره مشارکت ایران در کنفرانس ژنو 2 اتخاذ خواهد کرد.

البته ما میدانیم که بعضی از کشورهایی که به کنفرانس بین المللی ژنو 2 دعوت شدند، خواهان موفقیت این کنفرانس نیستند.

اخضر ابراهیمی نیز در این کنفرانس خبری از کشورهای همسایه سوریه خواست طرحی را برای حل بحران این کشور پیشنهاد کنند.ما باید به سوریه کمک کنیم تا خود سرنوشت شان را تعیین کنند. ملت سوریه باید ساختن سوریه جدید را آغاز کند.

 

پیک نت 24 دی

 
 

اشتراک گذاری: