ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

30 دی  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

محصول مشترک رهبر و احمدی نژاد

آغاز آزاد سازی قطره چکانی

یکصد میلیارد دلار ایران 
 
 
 
 

گام اول برای اجرای توافقنامه ژنو از امروز و حداکثر از فردا برداشته می شود. البته پس از گزارش بازرسان آژانس اتمی که در ایران بسر می بردند و گزارش آنها درباره اجرای توافقنامه ژنو، از جمله برای قطع غنی سازی 20 درصدی گزارشی تعیین کننده است. آنها از دو سایت نطنز و فردو بازدید کردند. مطابق توافقنامه ژنو ایران حق دارد غنی سازی اورانیوم را تا زیر مرز 4 در صد ادامه دهد و حسن روحانی رئیس جمهور در اولین سخنرانی خود در جریان سفر به خوزستان، از اجرای توافقنامه "تا چند روز دیگر" خبر داده بود.

با تائید اجرای توافقنامه ژنو از سوی ایران توسط بازرسان آژانس اتمی، آزادی سازی بخشی از دلارهای بلوکه شده ایران آغاز می شود. دلارهائی که یکصد میلیارد دلار برآورد شده و در بانک های کشورهای مختلف جهان است. مطابق توافقنامه ژنو از این مقدار پول، طی 6 ماه اجرای توافقنامه 2 ر4 میلیارد دلار آزاد می شود.

در همین ارتباط خبرگزاری رویترز، به نقل از یک مقام ارشد دولت آمریکا گزارش داد: ایران حدود ۱۰۰ میلیارد دلار ذخیره ارزی در کشورهای مختلف دارد که بخش اعظمی از این دارایی‌ها به درآمدهای نفتی این کشور است.

البته این 2ر4 میلیارد دلار نیز یکجا به ایران تحویل نمی شود، بلکه بصورت قسط بندی در اختیار ایران قرار می گیرد. همچنین مطابق توافقنامه ژنو ایران مجاز به تولید یک میلیون بشکه نفت در روز است.

(این آن اسارتی است که سیاست تهاجمی رهبر با صحنه گردانی احمدی نژاد که قطعنامه های شورای امنیت را کاغذ پاره اعلام می کرد، روی دست ملت ایران گذاشت. غنی سازی زیر 4 در صد و پائین کشیده شدن فتیله تهدیدهای موشکی فرماندهان سپاه، آزاد سازی قطره چکانی پول ایران که در بانک های خارجی است و این بانک ها با آن در بورس ها سرگرم معامله و سود بری هستند و خارج شدن اختیار میزان تولید نفت از دست صاحب آن یعنی ملت ایران.)

 

پیک نت 30 دی

 
 

اشتراک گذاری: