ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

7 آذر  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

در کیش افراد پلیس، با زنانشان میروند سر خدمت!

50 در صد زنان پلیس

در ج. اسلامی، شوهر ندارند! 
 
 
 
 

فرمانده نیروی انتظامی "احمدی مقدم" سه هفته پیش مصاحبه مشروحی کرده بود که در پیک نت نیز انتشار یافت. در این مصاحبه بخشی وجود داشت که مربوط به مشکلات نیروی انتظامی با پلیس زن بود. ما یکبار دیگر این بخش از آن مصاحبه را منتشر می کنیم. انگیزه این باز انتشار آشنائی عمیق تر با محدودیت هائی است که در جمهوری اسلامی به زنان تحمیل می شود و همین محدودیت ها عملا گریبان نیروهای خود حکومت را هم می گیرد. چنان که گریبان زنان پلیس را گرفته است. سردار مقدم با همه احتیاطی که به خرج داده دراین مصاحبه می گوید:

 

«ما در ناجا قرار اختلاط زن و مرد نداریم و در آن مانور زنان حرکات رزمی و راپل انجام دادند که انتقاداتی مبنی بر اینکه چرا جلوی آقایان این عملیات انجام شد، مطرح کردند اما با اصل آن مخالفتی نیست. اما باید بپذیرید که زنان دارای پیچیدگی‌های زیادی هستند و زنان تحصیل کرده با ریسک ازدواج روبرو هستند به گونه‌ای که چندی پیش آماری آورده و متوجه شدم 50 درصد از همکاران زن بالای 30 سال ما ازدواج نکرده‌اند که این نوعا به دلیل فعالیت پلیسی آنها است. باید بپذیریم برای زنان، خدمت پلیسی سخت است. اما میزان استقبال داوطلبان از این پلیس بسیار زیاد است. یکی از مشکلات موجود در یگان ویژه این است که برخی اجتماعات زنانه بود و ماموران مرد نمی‌توانستند وارد شوند که این مسئله مشکل‌آفرین شده بود و تصمیم به راه‌اندازی واحد کوچک و مختصری از زنان در یگان ویژه شد که گاهی کنترل اجتماعات را بر عهده دارد. اما اینکه باطوم به کمر ببندد و وسط خیابان و در صحنه‌های خشن حاضر شود، کاربرد ندارد و مطلوب ما نیست.

به عنوان مثال در جزیره کیش ما با مشکل پلیس زن مواجه هستیم که جدیدا ابلاغ کرده‌ایم ماموران مرد که در کیش فعالیت می‌کنند، زنان‌شان نیز به صورت قراردادی به همراه همسرشان به فعالیت بپردازند. عمدتا زنان پلیس به 15 سال نرسیده دنبال بازنشستگی هستند و قانون به ما نیز این اجازه را داده و می‌توانیم پس از 15 سال بازنشسته‌شان کنیم.

 

پیک نت  7 آذر

 
 

اشتراک گذاری: