ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

7 آذر  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

دیدار و مذاکره وزیر خارجه ترکیه با روحانی

گسترش همکاری سیاسی

در کنار روابط تجاری و گردشگری 
 
 
 
 

«احمد داوداغلو» وزیر خارجه مقتدر و مبتکر ترکیه که برای شرکت در کنفرانس "اکو" به ایران سفر کرده، با حسن روحانی دیدار و مذاکره کرد. در این دیدار روحانی خواهان گسترش روابط تجاری ایران و ترکیه شد و بر توسعه گردشگری که موجب استحکام روابط دو دولت و دو ملت می‌شود تاکید کرد.

روحانی به وزیر خارجه ترکیه گفت که ایران خواهان همکاری ایران و ترکیه در پروژه‌های مشترک انرژی و پتروشیمی است. در ارتباط با اسلام نیز روحانی بی آن که اشاره به نقش ترکیه درحمایت از گروه های ترور و خشونت که در سوریه عمل می کنند بکند گفت: ما از تفسیر خشونت باری که برخی ها، از اسلام ارایه می دهند متاسفیم.

درباره سوریه نیز روحانی گفت:  ایران و ترکیه برای متوقف شدن جنگ داخلی، بازگشت آوارگان، برقراری امنیت، اخراج تروریست ها و روند حل و فصل صلح آمیز مشکلات سوریه می توانند به اشتراک نظر برسند. بحران سوریه راه حل نظامی ندارد و باید با مذاکرات جدی میان معارضین و دولت سوریه، بحرانِ این کشور از بن بست خارج شود.

«احمد داوداوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه نیز دراین دیدار گفت: رئیس جمهور، نخست وزیر و سایر مقامات ارشد ترکیه برای میزبانی از شما و گسترش روابط تهران- آنکارا استقبال می کنند. ایران و ترکیه با وجود همه تحریم ها در ۱۰ سال گذشته روابط اقتصادی خود را در بالاترین سطح ممکن حفظ کردند. ما آماده ارتقای مناسبات در همه زمینه‌ها با ایران هستیم.

حل مشکلات منطقه ای همکاری ترکیه و ایران را اجتناب ناپذیر می کند و ما خواهان حضور ایران در نشست ژنو ۲ هستیم. (مذاکرات میان اپوزیسیون دولت سوریه و دولت این کشور). ما نیز مداخله خارجی در سوریه را به نفع منطقه نمی دانیم.

 

پیک نت  7 آذر

 
 

اشتراک گذاری: