ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

9 آذر  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

کنفرانس مشترک خبری وزرای خارجه ایران و ترکیه

دستیابی به راه حل مشترک

برای پایان جنگ در سوریه 
 
 
 
 

دیدار وزیر خارجه ترکیه از ایران پایان یافت و در پایان این دیدار محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی و داوود اوغلو وزیر خارجه ترکیه در یک کنفرانس خبری مشترک شرکت کردند. در این کنفرانس ظریف گفت:

سیاست جمهوری اسلامی در منطقه عدم مداخله در امور داخلی کشورهاست و همزمان سیاست ما حمایت از مقاومت در برابر زیاده طلبی های اسرائیل است.

امیدواریم روابط بین دو کشور ترکیه و ایران گسترش یابد. امیدوارم ما و ترکیه در مورد راه حل مبتنی بر مذاکره، توقف جنگ، کمک رسانی و رسیدن به راه حل را با کمک هم پیش ببریم. در سه ماه گذشته این بار چهارم است که یکدیگر را به صورت طولانی می بینیم. صحبت ها در سطح وزرای خارجه و بالاتر ادامه می یابد و این شروع خوبی برای روابط بهتر است.

یکی از توافق های ما اینست که برای سوریه راه حل نظامی وجود ندارد و از سوی دیگر توافق داریم همه کسانی که توان دارند برای تشویق راه حل سیاسی در ترکیه همکاری کنند. همه تلاش ما باید برای پایان دادن به درگیری و آتش بس و حتی در صورت امکان قبل از برگزاری اجلاس ژنو 2 در سوریه باشد.

ظریف در پایان این نشست مشترک خبری، به خبرنگاران اعلام کرد که هفته آینده به کویت و عمان سفر خواهد کرد. به عربستان هم سفر خواهم کرد. باید زمان دقیق آن معلوم شود و حتما منتظر گفتگو با برادران خود در عربستان هم هستیم. نوری المالکی نخست وزیر ترکیه نیز قرار است 15 آذر به تهران سفر کند.

 

پیک نت  9 آذر

 
 

اشتراک گذاری: