ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

11 آذر  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

به جرم دفاع از میهن

و علیه فاشیسم هیتلری

 
 
 
 

تمام فاجعه جنگ دوم جهانی در کشتار یهودیان خلاصه نمی شود، در عین حال که این کشتار نیز بخشی از فاجعه جنگ دوم جهانی و سلطه فاشیسم بر بخشی از اروپاست. در جنگ دوم جهانی 27 میلیون مردم روسیه ,و دیگر جمهوری های اتحاد شوروی وقت کشته شدند. یعنی روزی 18 هزار نفر در طول 4 سال جنگ. 3 میلیون روس در اردوگاه های آلمان و بویژه در اتاق‌های گاز سوزانده شدند. در جمهوری بلاروس یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر کشته شدند. 
در لنینگراد یا پترزبوگ کنونی یک میلیون نفر قربانی
۹۰۰ روز محاصره این شهر توسط ارتش نازی شدند. 
حدود پنج میلیون لهستانی در طول جنگ به دست نیروهای آلمان کشته شدند که نزدیک به دو میلیون نفر آنها، غیر یهودی و سه میلیون نفر دیگر از یهودیان مقیم لهستان بودند. تلفات آلمان در جنگ جهانی دوم در برخی منابع
۵ میلیون نفر اعلام شده که ۳/۳ میلیون نفر آن سرباز و ۱/۷ میلیون آن (تخمینی) افراد غیر نظامی بودند.

۱۲ میلیون نفر در طول جنگ دوم جهانی بر اثر قحطی درچین، ایران، اندونزی، هندچین، هندوستان و فرانسه جان خود را از دست دادند. کل رقم کشته‌شدگان جنگ جهانی دوم که مرگبارترین نبرد تمام تاریخ است، بین ۵۰ تا ۷۰ میلیون نفر تخمین زده می‌شود. اینست فاجعه فاشیسم و جنایت هیتلر.

این عکس مربوط به صحنه اعدام "ماشا بروسکینا" یکی از قربانیان روس در شهر "مینسک" پایتخت بلاروس. او پرستار بیمارستان در مینسک بود و سربازان زخمی ارتش سرخ را مداوا می کرد و پس از مداوا به آنها کمک می کرد که پیش از انتقال به اردوگاه های ارتش هیتلری فرار کنند. فاشیست های آلمانی پی به این نقش او بردند و در سال 1941 دارش زدند.

 

پیک نت 11 آذر

 
 

اشتراک گذاری: