ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

11 آذر  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

نگاهی به مصاحبه دبیرکل موتلفه اسلامی

مخالفت تجار بزرگ (موتلفه)

با خاتمه حصر و حقوق شهروندی 
 
 
 
 

حاج "محمد نبی حبیبی" دبیرکل موتلفه اسلامی، یعنی حزبی که در فاجعه روی کار آمدن احمدی نژاد و 8 سال ریاست جمهوری فاجعه بار او نقش مستقیم دارد، حزبی که مملکت را تبدیل کرد به حیاط خلوت هر بنجل وارداتی از کشورهای دیگر کرد، حالا درباره گزارش یکصد روزه حسن روحانی با خبرگزاری ایسنا مصاحبه کرده و گفته است:

 

"گزارش صد روزه ناظر به پاسخگویی مطالبات مردم و منتقدان نبود! وقت گزارش به نقد عملکرد دولت گذشته موجب شد که گفته شود رئیس دولت حرف چندانی برای گزارش عملکرد ندارد.  از نقد دولت گذشته بدون تخریب استقبال می‌کنیم اما نقد و سیاه‌نمایی نباید به سمتی برود که نقطه قوت دولت فعلی تلقی شود. مناسب بود افکار عمومی در جریان پاسخگویی رییس‌جمهور قرار می‌گرفتند و هنوز هم دیر نشده است. »

 

دبیرکل موتلفه اسلامی از دولت مورد حمایت این حزب، یعنی دولت 8 ساله احمدی نژاد دفاع کرد و دولت کنونی را دعوت به پاسخگوئی به فاجعه ای کرد که از آن دولت به ارث رسیده است.

آن دولت و مدافعانش باید محاکمه ملی شوند و آنجا پاسخ بگویند که با مملکت چه کردند و چطور مردم را به خاک سیاه نشاندند!

دبیرکل موتلفه اسلامی در بخش دیگری از مصاحبه، درد اصلی حزب سرمایه داران بزرگ تجاری را مطرح کرد و اعتراف کرد که روحانی حاضر نیست پیشنهادهای اقتصادی آنها را بپذیرد و یا به دولت راهشان بدهد. یعنی همان اقتصادی که در زمان احمدی نژاد به توصیه و شراکت موتلفه اسلامی اجرا شد. حبیبی دراین زمینه نیز گفت:

 

«حزب موتلفه اسلامی در زمینه اقتصادی راه حل‌هایی مطرح کرد، اما نه پاسخی تاکنون دریافت کرده و نه مجریان در طرح پرسش‌های خود آن را لحاظ کردند. »

 

در بخش دیگری از این مصاحبه، دبیرکل موتلفه به دفاع ازکودتای خونین سال 88 برخاست  و با ایستادن در برابر اکثریت جامعه که خواهان پایان حصر موسوی و کروبی اند گفت:

 

«آقای نوبخت (سخنگوی دولت) می‌گویند رفع حصر و آزادی زندانیان در دستور کار دولت است. باید دید نحوه دستور کار این مقوله چیست؟ اگر عده‌ای هنوز بر مواضع فتنه‌گری خود تاکید دارند چگونه می‌تواند دولت این موضوع را در دستور کار قرار دارد؟ سران فتنه حادثه‌ای ایجاد کرده‌اند که موجب قتل حداقل 22 شهید در سال 88 شد. حامیان و مشوقان این فتنه، به نوعی مباشر در این قتل‌ها و فتنه‌گری و زخمی شدن برخی از مردم و آسیب‌های مالی آن می‌باشند مدعی‌العموم در این مورد وظایفی دارد بر فرض هم در این مورد سکوت شود، پاسخ شاکی خصوصی این قتل‌ها را چه کسی می‌دهد؟ مگر وطن‌فروشی و در معرض خطر قرار دادن استقلال کشور جرم کمی است. »

ادامه دفاع موتلفه اسلامی از حصر و کودتای 88 را در مخالفت دبیرکل این حزب با حقوق شهروندی که منشور آن اخیرا از جانب دولت منتشر شده و حسین شریعتمداری آن را حقوق ضد انقلاب خارج از کشور خوانده است بخوانید:

«اینکه دولت دغدغه حقوق شهروندی داشته باشد خیلی خوب است منتهی در عمل باید دید دغدغه حقوق چه دسته‌ای از شهروندان را دارد. اگر مثل دولت اصلاحات دغدغه حقوق شهروندی کسانی را داشته باشد که به فکر براندازی نظام در پوشش آزادی بیان و قلم هستند، این یک راه طی شده و بن‌بست است اما اگر دغدغه حقوق همه مردم را داشته باشد باید از آن استقبال کرد. آنچه در این پیش‌نویس آمده است چیز جدیدی نیست. »

 

پیک نت 11 آذر

 
 

اشتراک گذاری: