ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

12 آذر  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

مصاحبه دادستان با خبرنگاران

من راضی، آقا راضی

بی خیال میلیونها مردم ناراضی! 
 
 
 
 

چند سئوال خبرنگاران و پاسخ های دادستان کل جمهوری اسلامی "محسنی اژه ای" در مصاحبه خبری روز گذشته وی در تهران:

س- چرا احمدی نژاد در دادگاه حاضر نشد؟

اژه ای: در حال حاضر در مورد پرونده آقای احمدی‌نژاد خودشان در دادگاه حاضر نشدند و وکیل وی به دادگاه مراجعه نکرده است؛ لذا قاضی نمی‌داند عذرش موجه است یا خیر. بنابراین وی را دوباره در تاریخ 16 دی ماه به دادگاه احضار کرده‌ است. در قانون آیین دادرسی کیفری پیش‌بینی شده مواردی که دادگاه تشخیص دهد که متهم نیامده است و لایحه هم داده نشده است دادگاه می‌تواند غیابی محاکمه کند و حکم دهد.

(خبرنگار و یا وبلاک نویس بی پناه را برای سئوال و تحقیق به اوین احضار می کنند و درجا برایش قرار وثیقه چند صد میلیونی صادر کرده و می فرستندش داخل زندان. دکتر خزعلی را از دفترش مستقیم می برند به زندان اوین و چند ماه بعد دادگاه برایش تشکیل میدهند و دهها و دهها نمونه دیگر. آنوقت متهم برباد دادن چند صد میلیارد پول نفت مملکت و کسی که از متهمین پرونده رسیدن مملکت به وضع فاجعه بار کنونی است، نه خودش به دادگاه می رود و نه وکیلش و دادستان می فرماید قاضی نمی داند عذر به دادگاه نیآمدن متهم موجه است یا نیست!)

س- آیا معاون اول رئیس جمهور (رحیمی) در دولت گذشته برای روز 18 آذر به دادگاه احضار شده است یا خیر؟

اژه ای: ایشان قرار بود امروز برای ادامه تحقیقات بیاید و اگر آمده باشند مرحله دادسرا ان‌شاءلله مراحل نهایی را طی می‌کند ولی هنوز پرونده به دادگاه نرفته است. البته پرونده بیمه جدا است. پرونده بیمه به دیوان عالی کشور رفت و این تاریخی که شما گفتید در رابطه با آن بخش از پرونده بیمه است که از سوی دیوان عالی کشور نقص شده و به دادگاه ارجاع شده است.

(می بینید لکنت زبان دادستانی را که در بخش مربوط به دفاع از کودتا که می خوانید چطور مثل بلبل و صریح حرف می زند!)

س- چرا روزنامه های نشاط و هم‌میهن که قرار بود منتشر شوند، هنوز منتشر نشده از انتشار آنها جلوگیری شد؟

اژه ای: طبق ماده 18 اگر رای صادر و خلاف بین تشخیص داده شود، می‌توانند به رئیس قوه قضاییه این موضوع را اعلام کنند و اگر رئیس قوه قضاییه این موضوع را پذیرفتند به پرونده دوباره رسیدگی می‌شود که این سیکل زمان‌بر است. در مورد این پرونده نیز بررسی‌ها باید انجام شود و تا قبل از اتمام بررسی وزارت ارشاد مجوز را صادر نخواهد کرد.

(تکرار پیچیده گوئی و لکنت زبان دادستانی که خود زمانی در جلسات مطبوعات در وزارت ارشاد بعنوان نماینده قوه قضائیه شرکت می کرده و دشمنی اش با مطبوعات محرز است. آنچنان محرز که بازو و شانه عیسی سحرخیز که ایشان در همان جلسات آنها را با دندان گاز گرفت علامت آنست!)

س- هفته گذشته و قبل‌ از آن نیز افرادی از نهادهای مختلف برای مسئولان حوادث 88 اعلام حکم کردند و گفتند که اینها باید اعدام شوند، با توجه به اینکه صدور حکم و اعلام آن در اختیار قوه قضاییه است،‌ واکنش قوه قضاییه نسبت به این افراد چیست؟

 

اژه ای: اگر اظهارنظر موجب تشویش اذهان عمومی شود این طبق قانون پیش‌بینی شده است. اگر فرد خاصی از اظهارنظر متضرر شود و شکایت کند،‌ طبیعی است رسیدگی می‌شود، اما اگر غیر از این موارد باشد دستگاه قضایی وارد نمی‌شود.

(یعنی آن ها که حصراند باید علیه آیت الله جنتی شکایت کنند که دستشان از همه جا کوتاه است. میلیون ها مردم ایران هم که اذهانشان مشوش شده لابد مهم نیستند و وابسته به خارج اند. دستگاه قضائی هم که مخلص آقای جنتی است. بنابراین "بر محمد و آل محمد صلوات!") 

پیک نت 12 آذر

 
 

اشتراک گذاری: