ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

14 آذر  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

اطلاعیه کانون نویسندگان ایران

15 سال از قتل دو عضو کانون

در جریان قتل های زنجیره ای گذشت 
 
 
 
 

کانون نویسندگان ایران بمناست پانزدهمین سال قتل محمد مختاری و محمد جعفرپوینده دو عضو این کانون که درجریان قتل های زنجیره ای به قتل رسیدند اطلاعیه ای منتشر کرد. در این اطلاعیه آمده است:

 

محمد جعفر پوینده و محمد مختاری، دو عضو مؤثر کانون نویسندگان ایران را در اقدامی سازمان یافته کشتند.

(تاکنون) حاکمیت هیچ کوششی برای شناسایی ریشه های واقعی این جنایت های سابقه دار و پر شمار و معرفی آمران اصلی به کار نبرده است. دادگاه های نمایشی فرصت بیان دردها و شناسایی ابعاد جنایت ها را ندادند بلکه فقط چند تن از عوامل اجرایی شناخته شده مدتی به زندان افتادند و سپس آزاد شدند. یکی از آن ها نیز که زبان به اعتراف گشوده بود (سعید امامی معاون سیاسی وزارت اطلاعات دوران علی فلاحیان) به صحنه ی خودکشی کشانده شد. هنوز شمار کثیری از آمران، عاملان، معاونان و مباشران هم چنان در خفا ماند ه اند. طُرفه آن که چندی پیش یکی از عاملان اصلی قتل ها در مجلس ختم مادر یکی از همگنانش شرکت کرد و بی هیچ پرده پوشی در برابر رسانه های دیداری ظاهر شد.

در پانزدهمین سالگرد قتل جنایت کارانه ی یارانمان، در راه دست یابی به آزادی بیان بی هیچ حصر و استثنا برای همگان پای می فشاریم.

همچنان خواهان محاکمه و مجازات آمران و عاملان قتل تبهکارانه ی محمد مختاری و محمد جعفر پوینده و دیگر قربانیان قتل های سیاسیِ زنجیره ای در دادگاهی علنی و عادلانه هستیم!

روز جمعه ۱۵ آذر ساعت ۲ بعد از ظهر در گورستان امامزاده طاهر گرد می آییم و مزار یاران جان باخته ی خود را گل باران می کنیم.

 

پیک نت 14 آذر

 
 

اشتراک گذاری: