ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

16 آذر  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

ژیلا مهرجوئی را

بوی کافور نکشت، هوای آلوده کشت! 
 
 
 
 

ژیلا مهرجویی؛ که هوای آلوده تهران او را کشت و روز گذشته معصومه ابتکار نامه ای در همین رابطه خطاب به داریوش مهرجوئی نوشت، طراح صحنه و لباس و خواهرداریوش مهرجویی بود.

وی در دوره‌های هجدهم و بیستم جشنواره فیلم فجر به ترتیب برای فیلم‌های «بوی كافور عطریاس» و «خانه‌ای روی آب»، موفق به دریافت جایزه شده بود.

وی سال 1324 در تهران متولد شد و تحصیلات خود را در رشته‌های كارگردانی در مركر آموزش مدرسه عالی سینما و تلویزیون و جامعه شناسی علوم آموزشی (مقطع كارشناسی ارشد در دانشگاه اوتساتود فرانسه) ادامه داد. پس از آن در سمت‌های مختلف هنری از قبیل: دستیار كارگردان و برنامه‌ریز، منشی صحنه و مونتور حضور یافت و موفق به ساخت فیلم‌های مستند (15 فیلم)، كوتاه داستانی و تبلیغاتی شد. او همچنین در یك سریال تلویزیونی و چندین فیلم سینمایی به عنوان طراح صحنه و لباس به ایفای نقش پرداخت و توانست دو بار در كشور فرانسه نمایشگاهی را در زمینه نمایش لباس‌های سنتی ایرانی برگزار كند. مهرجویی در سال1381 فیلم «چناران» را ساخت و آن را به عنوان تز دانشگاهی خود تهیه نمود. از دیگر فعالیت‌های مهرجویی می‌توان به نوشتن حدود 20 سناریوی بلند و سریال و همچنین ترجمه دو كتاب از زبان‌های فرانسه و انگلیسی اشاره كرد.

 

پیک نت 16 آذر

 
 

اشتراک گذاری: