ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

16 آذر  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

مشاور روحانی در امور اقوام و مذاهب:

اقلیت های مذهبی و قومی

پشت مرز "خودی" نمی مانند! 
 
 
 
 

علی یونسی مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و مذاهب با روزنامه دولت "ایران" مصاحبه کرده و از تحولاتی در عرصه انتصابات دولتی و حکومتی خبر داد که در نوع خود یک گام به جلوست. علی یونسی که در دولت خاتمی وزیر اطلاعات بود و گفته می شود یگانه وزیر اطلاعات دارای تفکر در جمهوری اسلامی بوده، دراین مصاحبه گفت:

بسیاری از سازمان‌ها و ارگان‌ه به خاطر منع قانونی یا تعصبات از به کارگیری اقلیت ها خودداری می کنند و دولت هم هنوز موفق نشده  استانداری یا وزارتخانه ای را در اختیار اقلیت های قومی و مذهبی قرار دهد. البته اعضای برخی اقلیت ها به سمت هایی چون "معاون وزیر" منصوب شده اند و در آینده این انتصابات گسترش هم خواهد یافت. تصمیمات دیگری نیز اتخاذ شده که من به علت موانع و کارشکنی هایی که ممکن است پیش بیاید نمی توانم بگویم. نخستین چیزی که رئیس جمهور از وزارتخانه‌ها خواسته، رعایت حقوق اقلیت‌ها و اقوام ایرانی و به کارگیری و مشارکت آنها در بخش‌های مختلف مدیریتی کشور است. رئیس جمهور دستور داده است تا موانع بر سر استخدام افراد به صرف داشتن مذهب و فرقه خاص شده برچیده شود. برخی افراد که جزو اقلیت‌های دینی هستند و مدارج علمی را نیز طی کرده‌اند به طور غیرقانونی از عضویت در هیأت علمی دانشگاه‌ها محروم شده اند. حتی سپاه پاسداران و بسیج هم گام‌هایی برای جذب افرادی از مذاهب و اقوام دیگر برداشته‌اند.

پست‌ها و مأموریت‌های حساس، محرمانه و سری را نمی‌شود به عهده غیر‌خودی‌ها گذاشت" گفته : این نگاه درستی نیست که بخشی از مردم ایران را نامحرم و غیر خودی بدانیم و ماموریت های حساس و محرمانه را به آنها ندهیم و آنها را غیر خودی بدانیم.

 

پیک نت 16 آذر

 
 

اشتراک گذاری: