ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

17 آذر  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

جلائی پور:

16 میلیون ایرانی

پرونده قضائی دارند! 
 
 
 
 

بخشی از سخنرانی "حمیدرضا جلایی پور"، در جریان سفر به استان گلستان:

 

8 سال استفاده از تریاک جای خود را به کراک و شیشه داد که این مواد ظاهر و قیافه شخص را از بین نمی برد، اما درون و سیستم اعصاب را به شدت تخریب می کند.

بنابر آمارهای رسمی قریب به 10 میلیون نفر علی رغم تمام تلاش ها و فعالیت بنیادهایی همچون نهضت سواد آموزی، بی سواد داریم! این در حالی است که ما سواد را فقط "خواندن و نوشتن" تعبیر می کنیم در حالی که این تعریف در استانداردهای دنیا تغییر کرده است. (یونسکو می گوید با سواد کسی است که تحصیلات عالیه دانشگاهی داشته باشد،تسلط به کامپیوتر داشته باشد و به یک زبان زنده بین المللی سخن بگوید.)

بخش مهمی از  آمار بیسوادهای ایران را کودکانی هستند که به دلایل فقر اقتصادی همان سال های اولیه درس و مدرسه را رها کرده اند.

6 میلیون ایرانی در خانه هائی زندگی می کنند که آب و برق ندارند و از بهداشت هم در آنها خبری نیست. اینان حاشیه نشین های ما را تشکیل می دهند و متاسفانه این بخش توسط ما طبقه متوسط نه دیده می شوند و نه در محاسبات گنجانده می شوند!

(همین مردم توسط حکومت بعنوان ابزار سیاسی به بازی گرفته می شوند و برای این کار بیشتر هجوم تبلیغاتی برای خرافه پرستی و عوامفریبی روی آنها متمرکز است.)

جامعه بشدت در معرض رشد فزاینده ضرب و جرح- قتل، دزدی- جرم و جنایت قرار گرفته، به طوریکه تمام افراد آگاه را این موضوع نگران کرده است.

رشد فزاینده طلاق در تمام در تمام طبقات جامعه و حتی در سنین پائین زندگی رو به رشد است و شمار زنان سپرپرست خانواده نیز رو به افزایش است.

دستگاه قضایی اعلام کرده 16 میلیون پرونده تشکیل داده که این به معنی این است که تقریبا تمامی خانواده ها ایرانی پرونده دارند!

تبعیض قومی- مذهبی و جنسیتی نیز بخش دیگری از مشکل جامعه امروز ماست. این تبعیض که روی توسعه نیز تاثیر گذاشته خود به خود آسیب های اجتماعی این مناطق را هم بیشتر کرده است.

آسیب های اجتماعی با "شعار" مهار نمی شوند. باید "شغل" ایجاد کرد. اما متاسفانه اقتصاد ما، اقتصاد "دلالی" شده است. برای این که مشکلاتی برشمردم مرتفع گردد باید بیش از ده سال کشور رشد اقتصادی بالای 5 درصد را به طور مستمر داشته باشد. طبیعی است که در این مسیر اصلاح طلبان با همکاری دولت و NGO ngoها نقش موثر و مهم دارند.  دراین دوره ای که پشت سر می گذاریم اگراصلاح طلبی عضو فعال NGO ngoها نباشد به اصلاح طلبی اش باید شک کرد.

 

پیک نت 17 آذر

 
 

اشتراک گذاری: