ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

17 آذر  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

دیدار یانوکویچ و پوتین

دوری بیشتر اوکرائین از اتحادیه اروپا

و نزدیکی بیشتر به چین و روسیه 
 
 
 
 

همزمان با تظاهرات در پایتخت جمهوری 50 میلیونی اوکرائین با هدف فشار به دولت این کشور برای قبول شرایط اتحادیه اروپا و پیوستن به این اتحادیه، رئیس جمهور اوکرائین راهی چین شد. این سفر آغاز مناسبات نوین اقتصادی با چین و دوری بیشتر از اتحادیه اروپا ارزیابی شده است. رئیس جمهوری اوکرئین "ویکتور یانوکویچ" در بازگشت از چین؛ در شهر سوچی واقع در جنوب روسیه با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دیدار و مذاکره کرد و سپس به کشورش بازگشت.

آنها دراین دیدار تدارک تشکیل جلسه کمیسیون مشترک بین روسیه و اوکرائین را بررسی کردند. رئیس جمهور روسیه در واکنش به تهاجم تبلیغاتی که رسانه های اروپائی پیرامون حوادث اوکرائین سرگرم آن هستند گفت غرب مردم اوکرائین را تحریک می کند.

اوکرائین بین دو جمهوری بلاروس که یگانه جمهوری سوسیالیستی باقی مانده از اتحاد شوروی سابق است و همچنین روسیه قرار دارد و در صورت پیوستن این کشور به اتحادیه اروپا و پذیرش عضویت در ناتو، قوای نظامی این پیمان نظامی می تواند در اوکرائین مستقر شود که به معنای حضور نزدیک تر نظامی غرب علیه بلاروس و روسیه است. بویژه اگر این استقرار نظامی شامل  دریای سیاه نیز بشود.

 

پیک نت 17 آذر

 
 

اشتراک گذاری: