ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

17 آذر  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

وابستگی های مالی کیهان به دولت احمدی نژاد

سرنوشت مطبوعات را

بسپارید به دست خوانندگان 
 
 
 
 

خبرگزاری ایسنا، به نقل از "انتخاب" فاش ساخت که روزنامه کیهان که یارانه‌های میلیاردی در دولت احمدی نژاد می گرفت، سالی 480 میلیون تومان هم از سازمان تامین اجتماعی به بهانه انتشار یک آگهی در صفحات میانی خود پول می گرفته است. همچنین  600 میلیون تومان از معاونت مطبوعاتی بابت آگهی‌های دولتی پول دریافت می کرده است. در مقابل، کیهان نیز اتهاماتی مشابه را متوجه انتخاب کرده است.

این افشاگری و جنگ زرگری یکبار دیگر این اصل حرفه ای و منطقی را مطرح می کند که دولت و همه نهادهای حکومتی باید کمک های مالی خود را به مطبوعات و رسانه ها قطع کنند تا رسانه  ها پیش از آن که مبلغ دولت و حاکمیت باشند مدافع خوانندگان خود باشند. در اینصورت آنچه بقای یک نشریه و یا رسانه را ممکن می سازد تیراژ و مخاطب از یکسو، و درآمد ناشی از آگهی تجاری و تبلیغاتی است که مبلغ آن و اساسا مراجعه برای انتشار آن، وابسته به شمار خوانندگان و مخاطبان است.

وزن و اعتبار بسیاری از نشریات و از جمله روزنامه کیهان، در این میدان مشخص می شود. میدانی که مردم و خوانندگان محدوده مانور آن را تعیین می کنند. وقتی روزنامه ای خواننده نداشته باشد و کمک دولتی و حکومتی هم نگیرد هیچ چاره ای ندارد جز تعطیل کردن و رفتن دنبال یک کار دیگر و یا تغییر مدیریت و سیاست خود با هدف نزدیک شدن به مردم.

 

پیک نت 17 آذر

 
 

اشتراک گذاری: