ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

18 آذر  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

پیامدهای توافق اتمی با ایران

دولت اسرائیل زیر فشار طرح

دو کشور اسرائیل و فلسطین 
 
 
 
 

در واشنگتن  وزیر خارجه امریکا طرح کاخ سفید برای صلح اسرائیل و فلسطینی ها را تشریح کرد.  و در دیدار با سفیر اسرائیل در آمریکا، ایهود المرت، نخست‌وزیر پیشین اسرائیل، آویگدور لیبرمن، وزیر امور خارجه اسرائیل و مارتین ایندیک، فرستاده ویژه آمریکا در خاورمیانه گفت:

"صلح با فلسطینی ها امنیت اسرائیل را تامین می کند. ما  امیدواریم تا بهار سال آینده، زمینه مذاکرات قطعی فراهم شود. ما هم نگرانی اسرائیل از جمعیت فلسطینی ها را درک می کنیم اما راه حل این نگرانی معاهده صلحی است که اتحادیه عرب نیز آن را تضمین کند و چنین وعده ای داده شده است. مساله آوارگان فلسطینی باید حل شود و یک کشور فلسطینی تشکیل شود و درعین حال اسرائیل بعنوان وطن مردم یهود به رسمیت شناخته شود. این مسئله باید از پایه و اساس حل و فصل شود.

آمریکا هماهنگ با اردن و فلسطینیان برای ایجاد یک رویکرد چند لایه که هم امنیت اسرائیل را تضمین کند و هم به تمامیت ارضی فلسطین احترام بگذارد حرکت می‌کند. ما همه سناریوهای بالقوه از مرزها، آینده دو طرف، تروریسم در آینده و حتی مشکلات پادشاهی اردن را بررسی می‌کنیم.

ما اعتقاد داریم امنیت اسرائیل تنها با صلح میان دو کشور اسرائیل و فلسطین حاصل می‌شود."

با آن که وزیر خارجه امریکا جزئیات بیشتری را فاش نساخته، نخست وزیر هلند که به فلسطین سفر کرده و با محمود عباس رئیس دولت خودگردان فلسطینی مذاکره کرده، در یک مصاحبه خبر گفت: فلسطینی ها برای صلح و یافتن راه حل میان دو کشور اسرائیل و فلسطین در مرزهای 1967 به پایتختی قدس متقاعد شده اند.

اهمیت سفر نخست وزیر هلند به فلسطین برای گفتگو با رئیس دولت خودگردان فلسطینی در آنست که پیوسته اینگونه گفته می شود که هلند پایتخت اروپائی اسرائیل است!

 

پیک نت 18 آذر

 
 

اشتراک گذاری: