ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

19 آذر  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

تغییرات در سیستم بانکی در سخنان مدیرکل بانک مرکزی

سود سپرده های بانکی

هزینه طرح های ناتمام خواهد شد 
 
 
 
 

ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی روز گذشته در جمع مدیران بانک‌ها اعلام کرد:

تا پایان سال جاری، رشد نقدینگی در مرز 23 درصد کنترل خواهد شد که این امر مستلزم همکاری بانکها با بانک مرکزی است. اگر رشد در این حد کنترل شود، تورم نیز قاعدتاً سیر نزولی خواهد یافت.

در گام دوم، سیاست بانک مرکزی تزریق مالی به پروژه های تولیدی نیمه تمام با استفاده از منابع حاصل از رشد سپرده ها، وصول مطالبات جاری و غیرجاری و فروش دارایی های مازاد بانکها خواهد بود.

با هماهنگی بانک مرکزی و شبکه بانکی وصول مطالبات باید مورد توجه قرار گیرد و به پیشنهاد بانک مرکزی دادگاه‌های تخصصی در این زمینه شروع به فعالیت کرده اند. همچنین با تشکیل کمیته‌ای در بانک مرکزی و دعوت بانکها به این کمیته، روند وصول مطالبات سرعت بیشتری خواهد گرفت.

اولین گام تشکیل سندیکای بانکهاست که متاسفانه در داخل به دلیل وسواس های بیش از حد، تا کنون این امر تحقق نیافته است.

براساس بررسیهای انجام شده بخش قابل توجهی از فعالیتهای بازار پول خارج از نظارت بانک مرکزی قرار دارد و این مطلب بسیار مهمی است که بانک مرکزی قطعاً با این موضوع برخورد خواهد کرد. نرخ سود سپرده‌ها برای جذب مشتری نباید یکدیگر را تحت الشعاع قرار دهند. نحوه فعلی اجرای پوشش بیمه ای برای کلیه سپرده ها، به میزان 100 درصد غیراصولی است و نیاز بازنگری دارد. در بانکداری روز دنیا چنین امری مرسوم نیست.

مجلس شورای اسلامی نیز به این موضوع نگاه مثبت دارد و یکی از موارد پیشنهادی افزایش سرمایه بانکها از طریق منابع ارزی است. بانکها با بنیه قوی، نقش موثری در اقتصاد کشور خواهند داشت.

 

پیک نت 19 آذر

 
 

اشتراک گذاری: