ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

20 آذر  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

اجلاس فرماندهان ارتش روسیه و پوتین

استراتژی نظامی روسیه:

تقویت و مدرن سازی ارتش

 
 
 
 

فرماندهان ارتش روسیه با حضور رئیس جمهور این کشور یک جلسه امنیتی در وزارت دفاع روسیه تشکیل دادند. به گزارش رادیو مسکو، پوتین که فرماندهی کل قوا را در اختیار دارد دراین دیدار گفته است:

زورگویی در جهان یکی از مسایل حاد دوران کنونی است. روسیه در سال 2014 می‌تواند با چالش های جدید و خطرات امنیتی رو برو شود. در برخی کشور های خاور نزدیک رویارویی مسلحانه ادامه دارد و خروج نیرو های بین‌المللی از افغانستان در سال 2014 می‌تواند نه تنها وضع در آن کشور را دشوار کند بلکه بی ثباتی می تواند  در کشورهای همسایه آسیای مرکزی بوجود بیاید. علیرغم اعلامیه های صلح آمیز غرب با سرعت ظرفیت تسلیحاتی خود را افزایش میدهد و زرادخانه های نظامی خود را گسترش میدهد. آنها بودجه عظیمی را صرف سامانه های نسل جدید می کنند. تلاش‌ برای متلاشی کردن توازن راهبردی متوقف نمی شود. این تلاش ها با ساخت پدافند موشکی ایالات محده آمریکا از جمله در بخش اروپایی ارتباط دارند. برای مبارزه با تروریسم و برخی ماموریت های خارج از روسیه ارتش روسیه یگان های ویژه جدیدی را تشکیل خواهد داد.

در جریان رزمایش راهبردی روسیه- بلاروس با عنوان «زاپاد- 2013 » همکاری مشترک خوبی به نمایش در آمد. همچنین در تمرین‌های تعلیماتی با یگان هائی از برخی کشور های عضو قرارداد امنیت دسته جمعی و کشورهای همسو. مکانیسم این همکاری‌ها را باید بصورت دائم تکمیل کرد.

در سال 2014 یگان های جدید نظامی در قطب شمال تشکیل می شوند که بتدریج جذب نیروهای مسلح روسیه خواهند شد.

پیک نت 21 آذر

 
 

اشتراک گذاری: