ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

23 آذر  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

سخنرانی پوتین در اجلاس پایان سال

خطر از روی سر

سوریه و ایران دور شد! 
 
 
 
 

اجلاس پایانی سال 2013 در کرملین با حضور رئیس جمهور این کشور "پوتین" و مقامات نظامی و غیر نظامی این کشور تشکیل شد. در این اجلاس رئیس جمهور روسیه درباره مسائل داخلی انتقاداتی را مطرح کرد که از آن تغییر دولت روسیه در سال آینده استنباط می شود. در باره مسائل بین المللی نیز او روی ایران و سوریه از یکسو، و گسترش سپر موشکی غرب متمرکز شد. در مورد مسائل داخلی نکات مهمی که پوتین روی آنها متمرکز شد عبارت بودند از:

1-  توسعه خودکفایی

2- گفتگوی اجتماعی

3- بحث و بررسی و سپس تصویب تصمیمات مهم

4- مبارزه با رشوه خواری

5- جلوگیری از مهاجرت های غیر قانونی

6- دفاع از صلح بین المللی

7- تقویت نقش روسیه در امور بین الملل

و در مورد مسائل بین المللی نیز او گفت:

در سال های اخیر جنگ به کشورهای دیگر تحمیل شد و کشتار به بار آمد. از جمله در بسیاری از کشورهای خاور نزدیک و آفریقای شمالی. هنوز چنین فاجعه ای علیه سوریه وجود دارد. گرچه جامعه  بین الملل مجبور شد در مورد این کشور میان یک جنگ فرسایشی که صلح جهانی را به خطر می انداخت و تنش های منطقه ای را گسترش میداد و یا اتخاذ تصمیماتی مسئولانه دست به انتخاب زد. جهان میداند که روسیه از اصول پایه ای حقوق بین الملل و صلح در این مورد دفاع کرد. در هر صورت تاکنون موفق شده ایم از مداخله نظامی در امور سوریه و گسترش درگیری ها در منطقه جلوگیری کنیم.

روسیه دراین مورد واقعا با دشواری، علاقلانه و موثر عمل کرد.

درباره مسئله ایران نیز روسیه همین نقش را ایفاء کرد. در هر دو مورد سوریه و ایران، واقعیت نشان داد که هر مشکل بین المللی را می توان و باید از طریق سیاسی حل و فصل کرد و جلوی توسل به زور را گرفت. درباره برنامه اتمی ایران موفقیت هایی حاصل شد و این اولین گام است و باید همچنان صبورانه پیش رفت. به بهانه برنامه اتمی ایران سیستم دفاع ضد موشکی را گسترش دادند. برنامه اتمی ایران در جهت حل آن پیش می رود اما شاهدیم که سیستم دفاع ضد موشکی به قوت خود باقی است. نه تنها باقی است بلکه توسعه نیز می یابد.

 

پیک نت 23 آذر

 
 

اشتراک گذاری: