ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

23 آذر  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

مصاحبه آیت الله صانعی با نیویورک تایمز

ایران و امریکا

وقتش رسیده که دوستانه زندگی کنند 
 
 
 
 

خبرنگار روزنامه نیویورک تایمز با آیت الله صانعی مصاحبه ای کرده که روی وبسایت وی منتشر شده  و سایت کلمه بخش هائی از آن را منعکس کرده است. آیت الله صانعی در این مصاحبه در باره دولت روحانی و اصلاحات و نیروهای فشار گفته است:

 

1- در مورد دولت روحانی، ایشان باید پایگاه اجتماعی خود را حفظ کند. طبیعی است که اگر زمینه‌ای فراهم شود که مردم و نخبگان بتوانند خواسته‌های خود را ابراز کنند دولت می ‌تواند افکار عمومی را جذب کند و تا دولت در جذب افکار عمومی توفیقی به دست نیاورد نمی ‌تواند کار کند. امیدوارم دولت با جلب افکار عمومی بتواند بخشی از آسیب‌های گذشته را جبران کند، اگرچه کار مشکلی است.

 

2- ماهیت گروه‌ های خودسر، نامشخص و نامعلوم است اما آنچه مسلم است این است که این‌ ها بدون تشکیلات و پشتیبانی برخی اقتدارگرایان نمی توانند کاری انجام دهند. این‌ ها نه تنها متعرض خانه و دفتر ما شدند بلکه متعرض محله ها و خانه های دیگر و شخصیت های سیاسی و مقامات کشوری هم شدند. من امیدوارم در دولت دکتر روحانی دیگر این اتفاقات رخ ندهد.

 

صانعی درباره مناسبات با امریکا نیز گفت:

3- نظر آن ‌ها که سیاست را خوب می‌ فهمند این است که مناسبات با امریکا باید انجام شود. دشمنی خوب نیست و نتیجه‌ای ندارد. من امیدوارم که رهبران دنیا همانگونه که در مراسم تشییع آقای ماندلا حاضر شدند و اینگونه به او احترام گذاشتند، به کار او نیز احترام بگذارند. یکی از کارهای ارزنده او این بود که وقتی آزاد شد از همه آن‌ هایی که در حق او ظلم کرده بودند گذشت اما به شرط آن که به مردم بگویند چه ظلم‌ هایی در حق او و مردمش کرده اند. امروز هم معتقدم دولتمردان ایران و آمریکا و سایرین با هم مطابق آنچه گفتم از هم بگذرند و دوستانه زندگی کنند.

 

 

پیک نت 23 آذر

 
 

اشتراک گذاری: