ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

24 آذر  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

بجای اسلام ناب محمدی

غارت ناب مملکت حاکم شد
 
 
 
 
 

آیا سعید مرتضوی، محمود رضا خاوری و یا بابک زنجانی، یگانه مثلث فساد و غارت و دزدی در جمهوری اسلامی اند؟ این سئوال به این دلیل مطرح است که در این روزها بویژه درباره مرتضوی و بابک زنجانی حساسیت ها زیاد شده و نام "محمود خاوری" رهبر گروه اختلاس 3 میلیارد دلاری در حاشیه قرار گرفته است.

هر کس تصور کند، فساد در مثلث یاد شده در بالا خلاصه شده و یا خلاصه می شود، ساده لوح است و بدون کوچکترین شک و تردید، همه مردم می دانند که فساد در جمهوری اسلامی نهادینه تر از آن شده که در این مثلث خلاصه شود. مجلس آلوده به این فساد است، ائمه جمعه در این فساد غوطه ورند، بانک ها، شرکت ها، نهادها، و در راس همه آنها سپاه پاسداران آلوده به این فساد اند. فسادی که از دلارهای نفتی برخاسته، اما زمینه اش را سرکوب آزادی ها و نبودن نظارت مردمی بر همه ارگان‌ها فراهم کرد. سازمان تامین اجتماعی یگانه امپراطوری مالی جمهوری اسلامی نیست. چنان که آستانقدس رضوی یگانه امپراطوری مالی نیست، اما همه آنها چون یک نمد در هم تنیده و کوبیده شده به هم وصل اند. از بیت رهبری تا قلب انواع شرکت ها و بانک هائی که به بهانه دور زدن تحریم ها تشکیل شدند و در سراسر جهان پراکنده شدند اما سر نخ همه شان به کانون اختلاس و فساد حکومتی وصل است. دولت احمدی نژاد کارگزار کم تجربه و ناشی این فساد و اختلاس و چپاول بود.

در همین شماره پیک نت می خوانید که چگونه ریش همه در کوزه پر روغن این فساد چرب بوده و هست. وحشتی که از لغو خصوصی سازی ها، جمع کردن بانک ها و صندوق های گدائی و قرض الحسنه، جلوگیری از واردات لجام گسیخته و جمع کردن بساط شرکت های واسطه در دولت روحانی جریان یافته بی پایه و اساس نیست. هراسی که از تلاش دیپلماتیک برای لغو تحریم ها و برقرار مناسبات عادی دیپلماتیک با همه کشورهای جهان و از جمله امریکا لانه های فساد را گرفته بی جهت نیست. مقاومتی که بسرعت در برابر دولت در حال شکل گیری است به مراتب سخت تر از مقاومتی است که در دوران خاتمی برای جلوگیری از گسترش آزادی ها و  اصلاحات صورت گرفت. این بار "مال است، نه جان است، که آسان بتوان داد". و عنکبوت فساد و غارت و دزدی جان میدهد اما نمی خواهد به این آسانی مال به چنگ آورده را بدهد.

 

پیک نت 24 آذر

 
 

اشتراک گذاری: