ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

25 آذر  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

قاضی حداد

آشنائی با افراد پشت پرده

در دادگاه های  انقلاب! 
 
 
 
 

قاضی حسن حداد، که نام اصلی اش "حسن زارع دهنوی" است، (قاضی! اما با نام مستعار) در سالهای مخوف دهه 60 مدت ها دادیاری زندان اوین بود. در سال ۶۸ به دلیل تخلفات مالی و رابطه نامشروع با چند زندانی برکنار شد. سپس برای مدتی در “ستاد اجرای فرمان امام” مشغول بررسی املاک مصادره شده شد.  پس از مدتی به دلیل اختلاس مالی برکنار شد و به دستگاه قضائی بازگشت و ریاست شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب را بر عهده گرفت بنام مبارزه با قاچاق مواد مخدر و عتیقه احکام اعدام زیادی صادر کرد. پس از حوادث دانشجوئی  ۱۸ تیر ماه ۷۸ پرونده بسیاری از فعالان دانشجویی را به او  دادند که با صدور احکام سنگین آنها را به حبس و اعدام محکوم کرد. در سال ۷۹ پرونده اکبر گنجی را به او دادند. از سال ۱۳۷۸ تا سال ۱۳۸۵ بسیاری از فعالان احزاب و سازمان های سیاسی و دانشجویی و مدنی را در شعبه ۲۶ که قاضی آن بود محکوم و زندانی کرد و حتی حکم اعدام برای آنها صادر کرد.

پرونده نهضت آزادی ایران، جنبش مسلمانان مبارز، ائتلاف ملی مذهبی ها، جبهه ملی ایران، جبهه متحد دانشجویی، جبهه دمکراتیک ایران، دفتر تحکیم وحدت، حزب ملت ایران، سازمان مجاهدین خلق ایران، جندالله، انجمن پادشاهی ایران و غیره را به  او دادند. پس از این دوران طی حکمی در سال ۸۵ از سوی سعید مرتضی، دادستان عمومی و انقلاب تهران به سمت معاون امنیت دادسرای عمومی و انقلاب تهران منصوب شد. او در این سمت به جنگ جنبش زنان و سندیکای کارگران شرکت واحد رفت.

خبر جایزه گرفتن وی از مرتضوی را در همین شماره پیک نت بخوانید تا روزی که شریعتمداری سقوط کند و معلوم شود امثال قاضی حداد و قاضی حیدری فر، انگشت کوچک او به حساب می آیند.

 

پیک نت 25 آذر

 
 

اشتراک گذاری: