ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

25 آذر  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

قاضی "حیدری فر"

این قضات کجا بودند

که یکباره برای جنایت سبز شدند؟ 
 
 
 
 

"علی‌اکبر حیدری‌فر" نیز یکی قضاتی است که فعلا در یک فقره، جایزه گرفتنش از سعید مرتضوی افشاء شده  است. جوان تر از "قاضی حداد" است اما مانند او از هفت توی پنهان گروه های فشار و شکنجه و اعدام و اختلاس بیرون آمده است. هیچکس نمی گوید آنها کجا بودند که برای مقابله با دولت خاتمی از سایه بیرون آمدند و در دوران احمدی نژاد به قدرت تبدیل شدند.

"حیدری فر" معاون سعید مرتضوی در دورانی است که وی دادستان عمومی و انقلاب تهران بود. حیدری فر قاضی پرونده کهریزک بود و پس از برکناری با صدور حکمی از سوی سعید مرتضوی، معاون حقوقی شرکت سرمایه‌گذاری "صبا تأمین" یکی از شرکت‌های وابسته به سازمان تأمین اجتماعی انتخاب شد.

او در مصاحبه های خود با رسانه ها گفته بود که «به عنوان دادیار دادستانی تهران در سال 88 دستور بازداشت و اعزام به کهریزک را صادر کرده ام.» حیدری‌فر در مرداد ماه سال 89 از مقامش تعلیق شد.

سعید مرتضوی دادستان پیشین تهران، قاضی حداد و علی اکبر حیدری‌فر دادیار و معاون مرتضوی، سه قاضی متهم پرونده کهریزک هستند. آنها در این پرونده به «معاونت در قتل عمد» متهم شده‌اند.

حیدری فر یک پرونده بایگانی نشده نیز دارد که مربوط است به تیراندازی او در یکی از پمپ بنزین های اصفهان به طرف صاحبان و سرنشینان اتومبیل هائی که در صف نوبت بنزین از سوی وی هدف قرار گرفتند. او با فریاد "من قاضی هستم ومصونیت دارم" مردم را به گلوله بست و با خیال راحت سوار اتومبیل خویش شده و از پمپ بنزین خارج شد.

محسن روح‌الامینی، محمد کامرانی و امیر جوادی‌فر و یک نفر دیگر، از جمله قربانیان بازداشتگاه کهریزک هستند. در جریان کودتای انتخاباتی 88 شمار زیادی از دستگیر شدگان خیابانی به بازداشتگاه زیر زمین وزارت کشور در زمان وزارت سردار محصولی و همچنین بازداشتگاه (سوله) کهریزک منتقل شدند.

درباره حیدری فر نیز مراجعه کنید به خبر جوائزی که از جیب سازمان تامین اجتماعی مرتضوی به آنها داده در همین شماره پیک نت.

 

پیک نت 25 آذر

 
 

اشتراک گذاری: