ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

26 آذر  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

دیدار هاشمی با هیات پارلمان اروپا:

قانون اساسی ج. اسلامی

بهترین سند حقوق بشر است!

سندی که اصول حقوق مردم آن، اجرا نمی شود 
 
 
 
 

هاشمی رفسنجانی در دیدار هیات پارلمانی اروپا ضمن تاکید بر حفظ فضای همكاری بوجود آمده بین جمهوری اسلامی ایران و غرب، از اقدام آمریکایی ها در اتخاذ تحریم های جدید انتقاد کرد و گفت:

در عرف دیپلماتیك اوّلین شرط اخلاق سیاسی پایبندی به امضاء در توافقات است. ما انتظار داریم غرب كه سالها ادعای بی‌اعتمادی می‌كرد، در شش ماه مقرر، در عمل ثابت كند كه می‌توان به حاكمان غربی، اعتماد كرد. ملت ایران این سؤال اساسی را دارند كه چرا اتحادیه اروپا به دولت آمریكا اعتراض نمی‌كند و با نقض یكی از بندها، یعنی توقف تحریم‌های جدید، تعهدات مجموعه را مخدوش و امضای آنها را تحقیر كرده است؟

تحریم‌های اخیر آمریكا نتیجه نفوذ و فشار لابی صهیونیسم است. انتظار دنیا از دولت اوباما عمل به موافقت‌نامه‌ها بود و امیدوارند آمریكا و دیگران این خلف وعده سیاسی را تكرار نكنند.

در پاسخ به سؤال یكی از اعضای هیأت پارلمانی درخصوص وضع حقوق بشر در ایران نیز هاشمی گفت:

سند روشن ما در حقوق بشر، قانون اساسی بسیار مترقی ماست كه پیشنهاد می‌كنیم برای یكبار هم كه شده این قانون توسط اروپایی‌ها مطالعه شود. (قانونی که به گفته نه تنها فعالان سیاسی داخل کشور، بلکه به گفته حکومتی ها و حتی خود هاشمی اصول مربوط به حقوق و آزادی های مردم در آن اجرا نمی شود!)

در ادامه دیدار چهار عضو پارلمان اروپا دیدگاههای خویش در خصوص مسایل مختلف حقوق بشر در ایران، سوریه، افغانستان و مبارزه با مواد مخدر و  آینده روابط ایران با دنیا را طرح کردند که سخنان آنها توسط خبرگزاری های داخلی مخابره نشده است.

 

پیک نت 26 آذر

 
 

اشتراک گذاری: