ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

27 آذر  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

اگر تحریم ها لغو نشود

با اقتصاد ریاضتی

منتظر فاجعه یونان در ایران باشید 
 
 
 
 

پس از سر کار آمدن دولت روحانی، روزهای جمعه از ساعت 16.5 تا 19 از کانال یک برنامه مناظره پخش میشود. این برنامه به بررسی مسائل روز اختصاص دارد که برنامه ای دیدنی است.

جمعه گذشته (22 آذر) این برنامه به لایحه بودجه اختصاص داشت. ازجمله شرکت کنندگان، دکتر تاجگردون، فرشاد مؤمنی، الیاس نادران و دژ پسند نماینده دولت بودند.

هر کس این مناظره  را دیده، پی به وضع فلاکت بار اقتصاد کشور برده است. من بعد از این مناظره، انتظار فاجعه یونان را برای کشور دارم، مگر گشایشی در تحریم ها بوجود بیاید و ظاهرا روحانی نیز تمام همت خود را برای همین منظور صرف پرونده اتمی و سیاست خارجی کرده است تا جلوی انفجار را بگیرد. غرب هم این را فهمیده و برای حل و فصل پرونده اتمی گربه رقصانی می کند. آنقدر اوضاع فلاکت بار بود که فرشاد مؤمنی نسبت به تیم و برنامه های اقتصادی دولت برای حریف این وضع شدن را نا کارآمد دانست. توضیحات دژ پسند و اشاره گذرای ایشان به برخی برنامه های آتی، نظیر واگذاری مدارس به معلمان و یا خصوصی سازی بهداشت، عمق فاجعه را بیشتر نشان داد. از دژپسند سوال شد که رقم تورم بیش از 40 درصد و مطابق قانون حقوق ها باید بر همین اساس افزایش یابد؛ پس چرا 18 در صد افزایش می یابد؟ پاسخ  او تلویحا چنین بود که مملکت چاره ای جز اجرای یک برنامه ریاضتی ندارد. و اضافه کردکه  قانون جدید نگفته افزایش حقوق باید برابر تورم باشد بلکه گفته متناسب با آن افزایش یابد. تلویحا خواست بگوید افزایش بیش از این  باعث کسری بودجه و بالا رفتن دوباره تورم می شود. دولت چنان دستش در پوست گردو مانده که فروش اموال دولتی، خصوصی سازی بهداشت و مدارس و.. را برای تأمین بودجه جاری چاره ساز تشخیص داده است. ظاهرا دولت احمدی نژاد چنان مملکت را به مرگ گرفت که حالا به تب هم باید راضی بود.

فاضل باقری

 

پیک نت 27 آذر

 
 

اشتراک گذاری: