ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

28 آذر  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

فساد آلوده به دلار ج. اسلامی

دامن کابینه ترکیه را هم گرفت

استانبول- برای پیک نت 
 
 
 
 

صبح روز 17 ماه دسامبر و سه ماه مانده به انتخابات شهرداری ها ( که بعد از انتخابات مجلس مهمترین انتخابات ترکیه است. )  در ترکیه 22 نفر از نزدیکان کابینه اردوغان به همراه تعدادی از بروکرات ها و سرمایه داران نزدیک به شخص نخست وزیر از طرف اداره امنیت و اطلاعات ترکیه در استانبول تحت نام "عملیات علیه رشوه و اختلاس"  دستگیر شدند. هم اکنون تعداد دستگری شدگان به بیش از 50 نفر رسیده است.

بر اساس برخی شواهد اداره امنیت ترکیه به مدت 14 ماه اردوغان و اطرافیانش را تحت تعقیب و شنود قرار داده بود. بر اساس گزارش قاضی موضوع پرونده عبارت است از اختلاس در مناقصات شهر و شهرک سازی و رشوه به مقامات و دادن غیر قانونی حق شهروندی به برخی افراد غیر ترک.  د دستگیر شدگان عبارتند از:

1- "علی آقا اوغلو": ( صاحب بزرگترین شرکت خانه و ساختمان سازی در ترکیه که از همشهرییان اردوغان است و مورد حمایت وی. )

2- " مصطفی دمیر" : شهردار مرکزی ترین و تاریخی ترین محل استانبول به نام " منطقه فاتح" که  گویا در پی گرفتن رشوه اجازه تخریب برخی اماکن تاریخی و   فروش این مناطق  را به یک گروه هتل دار را داده. وی از شهرداران منسوب به حزب حاکم می باشد.

3- " باریش گولر " پسر" معمر گولر"  وزیر کشور ترکیه.

4- "صالح چاغلا یان " پسر " ظفر چاغلایان " وزیر اقتصاد و دارایی ترکیه.

5- " عبدالله اوغوز  بایراکتار" پسر " اردوغان بایراکتار "   وزیر شهرسازی و محیط زیست ترکیه.

6- " سلیمان آصلان " مدیر عامل " حالک بانکاسی ( بانک خلق ) " که  در پی تجسس در خانه اش 4.5 میلیون دلار کشف شد!

و بسیاری از مدیران بلند رتبه وزارتخانه های اقتصاد و شهر سازی. ولی در بین دستگیر شدگان فردی است ایرانی الاصل به نام " رضا ضراب ". ایشان همسر خواننده ترک " ابرو گوندش" می باشد. آقای "رضا ضراب" که 11 سال از خانم "ابرو گوندش" کوچکتر می باشد گویا طبعی نیز در موسیقی دارد. کارش را به عنوان صرافی در ترکیه شروع کرد و سپس تبدیل به یکی از بزرگترین پول شویان و وارد کنندگان غیر قانونی طلا از ایران و ارسال دلار به جمهوری اسلامی شد و این کار را توسط بانک فوق الذکر انجام می داد. وی به دست همسرش خانم " ابرو گوندش " در قبال فروش نفت و گاز ایران صد ها میلیون دلار وارد ایران کرد.

امروز 18 سپتانبر فاش شد که آقای رضا ضراب از یک وزیر کابینه ترکیه پرسیده که " آیا مکالمات تلفنی ام تحت کنترل است؟ "

فعالیت های غیر قانونی رضا ضراب یک پایش در ترکیه است ولی بی شک پایه هایی در جمهوری اسلامی را نیز دارد. و البته این احتمال نیز هست که برخی محافل مافیایی جمهوری اسلامی  رضا ضراب را فدای فعالیت ها و پول شویی های بسیار بزگتر و عمیقتری کرده باشد! 

 

(سایت آینده در ایران خبر از بازداشت رضا ضراب توسط دولت ترکیه داد و اضافه کرد که وی با بابک زنجانی در ارتباط بوده است.) 

پیک نت 28 آذر

 
 

اشتراک گذاری: