ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

30 آذر  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

فرازهائی از مصاحبه پوتین به نقل از خبرگزاری های روسیه

رئیس جمهور روسیه به ایران دعوت شد! 
 
 
 
 

خبرگزاری های داخلی ایران، همسو با رسانه های غرب، پوشش دقیق و همه جانبه ای به مصاحبه سالانه و 4 ساعته پوتین رئیس جمهور روسیه ندادند و این درحالی است که مهم ترین و گرهی ترین سئوالات این مصاحبه در ارتباط با ایران بود. آنچه را می خوانید فرازهائی از مصاحبه خبری پوتین است که ما از منابع روسی ترجمه کرده و منتشر می کنیم:

ولادیمیر پوتین، در کنفرانس خبری سالانه خود در مسکو گفت: روسیه در جهان موقعیتی کلیدی دارد و در بسیاری از بحران های مهم جهانی نقش مثبت داشته است. از جمله درباره حوادث سوریه و ایران. تمامی دست آوردهای جهانی روسیه با کمک هم پیمانان بوده و روسیه به تنهایی نمی توانسته از عهده ماموریت های بین المللی در صحنه سیاست خارجی بر آید.

درباره تحریم های جدید امریکا علیه ایران نیز پوتین گفت:

تحریم های جدید علیه ایران توسط کنگره آمریکا نتیجه معکس خواهد داشت. توافقاتی برای حل و فصل نهایی مسئله اتمی ایران بدست آمده که کارشکنی در آن نتیجه خوبی ندارد. ما امیدوارم تحریم های جدید تاثیری در مسیر مثبت مذاکرات نگذارد.

در بخش دیگری از این مصاحبه پوتین گفت که دعوتنامه ای از جانب رهبری ایران دریافت کرده و با کمال میل آن را پذیرفته و به ایران خواهد رفت.

خبرنگاران در باره امکان امضای قراردادهای بزرگ بین روسیه و ایران از پوتین سئوال کردند که او گفت: ما نظر بسیار مثبتی نسبت به کارهای مشترک داریم.

ولادیمیر پوتین در سخنرانی خود از مشکلات هسته ای ایران و اوضاع سوریه گفت.

 

پیک نت 30 آذر

 
 

اشتراک گذاری: