ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

12 آبان  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

بیانیه مشترک اوباما و نوری المالکی

انتخابات آزاد، سال آینده

درعراق برگزار می شود 
 
 
 
 

رئیس دولت عراق "نورمالکی" به امریکا سفر و با رئیس جمهور این کشور نیز ملاقات و مذاکره کرد. همزمان با ورود مالکی به امریکا، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی مشروح و مفصل، ضمن انتقاد وضع بد حقوق بشر در عراق، به نا امنی در عراق پرداخت و در آن نوشت از قول مالکی نوشت که اگر امریکا به دولت عراق کمک نظامی- از جمله هواپیماهای پیشرفته- و امنیتی نکند این کشور نمی تواند حریف گروه های مسلح و از جمله القاعده شود.

پس از انتشار این گزارش، سخنان اوباما رئیس جمهور امریکا در دیدار با نورمالکی منتشر شد. رئیس جمهور امریکا دراین دیدار گفت: عراق باید یک دموکراسی جامع و کامل در عراق ایجاد کند. ایالات متحده به عراق برای مقابله نظامی با القاعده به این کشور کمک خواهد کرد.

در بیانیه‌ای مشترکی که پس از این دیدار در امریکا منتشر شد آمده است:

هر دو طرف مذاکره توافق دارند که نیروهای عراقی نیاز فوری به تجهیزات بیشتر برای انجام عملیات در مناطق دور افتاده‌ای دارند که اردوگاه‌های شبه‌نظامیان در نقاط مستقرشده است. القاعده نه تنها برای عراق بلکه برای تمام منطقه حتی آمریکا تهدیدی جدی محسوب می‌شود.

دو طرف بر برداشتن گام‌هایی به سوی یک دموکراسی جامع و کامل در عراق تاکی کردند. این دموکراسی کامل و جامع شامل مهیا کردن اقداماتی به منظور برگزاری یک انتخابات آزاد و عادلانه در سال آتی میلادی است. به طوری که افراد بتوانند از طریق سیاست نه خشونت اختلافات خود را از میان بردارند و حل و فصل کنند.

 

پیک نت  12  آبان

 
 

اشتراک گذاری: