ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

12 آبان  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

در انتظار حذف فیلترینگ فیسبوک

انتخاب دبیر جدید برای

مرکز ملی فضای مجازی 
 
 
 
 

شورای عالی فضای مجازی به ریاست حسن روحانی تشکیل جلسه داد و مهندس محمد حسن انتظاری با رای اکثریت اعضای این شورا بعنوان دبیر جدید و رئیس مرکز ملی فضای مجازی انتخاب شد.

پیشتر وی از سوی روحانی به این سمت برگزیده شده بود اما رئیس سابق مرکز به این بهانه که منتخب شورای عالی فضای مجازی است و نه ریاست جمهوری، از تحویل دادن پست و حتی اتاق کار خویش خودداری کرده بود. حال این جدال ماه گذشته با برداشته شدن یکشبه فیلترینگ از فیسبوک و سپس بازگرداندن این فیلترینگ در روز بعد خود را نشان داد. یعنی انتظاری بعنوان دبیر جدید شورا دستور رفع فیلترینگ فیسبوک را داد و روز بعد، دبیری که حاضر نشد اتاق کار و پست خود را تحویل بدهد دستور بازگشت فیلترینگ را صادر کرد. مشکل حقوقی ماجرا با جلسه و تصمیم روز گذشته شورای عالی فضای مجازی حل شد و اکنون باید در انتظار اجرای دوباره تصمیم یک ماه پیش انتظاری برای برداشته شدن فیلترینگ از فیسبوک بعنوان گام نخست در برچیدن فیلترینگ از روی اینترنت بود.

حسن روحانی در جلسه روز گذشته شورای عالی مجازی، پیش از رای گیری برای انتخاب دبیر جدید گفت:

مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۰ برای تشکیل این شورا حکم صادر فرمودند. در این حکم به خوبی اهمیت این دانش برای دستیابی به توسعه و ایجاد دسترسی برای دانش‌پژوهان در راستای تولید علم و فناوری و اقتصاد دانش بنیان و حتی در جهت تسهیل در زندگی عامه مردم به خوبی تبیین شده است. باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی، تصمیم‌گیری و اقدام کنیم تا بتوانیم این فناوری را هر چه بهتر و بیشتر در اختیار مردم قرار دهیم. الزامات و حساسیت‌های موجود در این حوزه و بسیاری از اقتضائات زندگی امروز ملت‌ها ایجاب می‌کند تا با هماهنگی، تصمیم‌سازی و راهبری مناسب بتوانیم از فرصت‌های موجود استفاده بهینه را ببریم؛ به همین دلیل مقام معظم رهبری کلیه دستگاه‌های مؤثر در این موضوع را در تصمیم‌سازی در قالب این شورا گرد هم آورده‌اند.

باید در این راستا گام‌های بزرگی برداریم تا بتوانیم با بهره‌گیری از این شبکه ملی توانایی تعامل با شبکه جهانی و شرکت‌های بزرگ دنیا را در کشور ایجاد کنیم.

در همین جلسه اعضای شورا در خصوص شبکه ملی اطلاعات به بررسی و تبادل نظر پرداختند و دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی را مکلف به پیگیری و انجام مطالعات دقیق در این ارتباط کردند.

 

پیک نت  12  آبان

 
 

اشتراک گذاری: