ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

19 آبان  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

فیلترینگ سیاسی می کنند، اما به فکر فیلتر صنعتی نیستند

آلودگی صنعتی هوا در

شهرهای آبادان و خرمشهر 
 
 
 
 

بدنبال انتشار خبر آلوده ترین شهرهای ایران که در راس آن شهر اهواز در خوزستان اعلام شده بود، کانون شوراهای کار آبادان و خرمشهر اعلام کرد که بدلیل آلودگی هوای این منطقه سلامت 15 هزار کارگر در معرض خطر است. علت اصلی آلودگی این مناطق وجود پالایشگاه‌های نفتی و گازی و فعالیت انواع شرکت های پتروشیمی است که گازهای آلاینده آن بدون تصفیه خارج شده و دی فضای کارگاه معلق می‌شوند.

به عنوان نمونه پالایشگاه آبادان که در مرکز شهر قرار دارد و یکی از واحد‌های قدیمی در این صنعت به شمار می‌رود به دلیل استفاده نکردن از فیلتر‌های تصفیه هوا، نه تنها سلامت کارگران، بلکه ساکنین شهر را به خطر انداخته است.

بوی نامطبوع ناشی از مواد شیمیایی نیز در فضای شهر به مشام می‌رسد. فعالیت حداقل ۴۰ واحد پتروشیمی در شهرستان آبادان و بندر امام و سایر نقاط نفت‌خیز به آلودگی‌های زیست محیطی افزوده است. آلودگی هوا، عامل بسیاری از بیماریهای پوستی وریوی کارگران و مردم شده است.

ورود میلیون‌ها لیتر نفت خام به دریا‌ها بر اثر حوادث مختلف دریایی، تخلیه صد‌ها هزار لیتر زائده های نفتی ناشی از تردد وسایل نقلیه زمینی، دریایی و هوایی به محیط زیست، آلودگی های ناشی از فعالیت صد‌ها پالایشگاه و مراکز صنعتی وابسته، حجم عظیم پساب‌های صنایع و عوامل متعدد دیگر، همه از عوامل تهدید سلامت نیروی کار در شهرهای جنوبی به شمار می‌روند.

 

پیک نت  19  آبان

 
 

اشتراک گذاری: