ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

19 آبان  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

سخنان روز گذشته هاشمی در ابتدای جلسه مجمع مصلحت

تخریب کنندگان داخلی

مذاکرات اتمی ناکام ماندند! 
 
 
 
 

هاشمی رفسنجانی، روز شنبه (دیروز) در آغاز جلسه مجمع مصلحت نظام، طی سخنانی درباره مذاکرات ژنو گفت:

رهنمودهای اخیر رهبری معظم انقلاب در مورد حمایت از تیم مذاكره‌كننده جمهوری اسلامی ایران در حالی ارائه شد كه عده‌ای سعی داشتند در آستانه مذاكرات، جوّ سیاسی جامعه را ملتهب، دوگانه و‌ تیم مذاكره‌كننده را سازشكار معرفی كنند. بنابر این رهنمودها، عزم نمایندگان سیاسی ایران برای ادامه گفتگوها جدی‌تر شد و دنیا هم متوجه شد مذاكره‌كننده‌ها پشتیبانی رهبری و تبع آن پشتیبانی مردم و مسئولان را هم دارند و اگر جدی نبودند، آنها هم جدّی نمی‌شدند و وزرای خارجه 5+1 راهی ژنو نمی‌شدند و مذاكره 5 ساعته آقای ظریف با آقای كری (وزیر خارجه امریکا) و خانم اشتون (همآهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا) دلیل خوبی بر جدّیت دو طرف است.

طرح ایران نشان می‌دهد که ما بدنبال ساخت و استفاده از سلاح هسته ای نیستیم و تنها به دنبال تحقق حقوق خود و جامعه بین‌الملل برای استفاده از فواید و منافع انرژی هسته‌ای هستیم.

عصبانیت رژیم غاصب اسرائیل و تندروهای آمریكا بدلیل همین جامعیت طرح ایران است و جمله صریح نتانیاهو كه با خشم گفته: ایران هر چه می‌خواست از این مذاكرات به دست آورد و غرب چیزی نگرفت، گرچه برای تحریك آنها گفته شده، اما خیلی معنا دارد.

حضور وزرای خارجه كشورهای 5+1 در ژنو، حاكی از این است كه مذاكرات وارد مرحله جدیدی شده است و امیدواریم با شجاعت و صراحت تیم مذاكره‌كننده جمهوری اسلامی ایران نتایج گفتگوهای سخت پیش رو، به سمت پیشرفت باشد.

5+1 اگر صداقت دارند نباید تحت تأثیر تندروها و زیاده‌خواهی قرار گیرد. باید به‌‌گونه‌ای عمل و اظهارنظر كنیم كه در این راه همه متحد و یكپارچه هستیم.

 

پیک نت  19  آبان

 
 

اشتراک گذاری: