ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

26 آبان  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

دیدار و مذاکره غیر منتظره

دولت ترکیه و دولت کردستان عراق

در انتظار تحولات بزرگ

در کرستان ترکیه!

 
 
 
 
 

رئیس دولت خودمختار کردستان عراق، به منظور دیدار و مذاکره با رئیس دولت ترکیه وارد این کشور شد و در مراسمی که نخست وزیر ترکیه نیز حضور داشت سخنرانی کرد.

بارزانی در جمع هزاران کرد ترکیه در شهر دیاربکر حمایت خود از صلح و مذاکرات صلح میان دولت ترکیه و بزرگترین حزب کردستان ترکیه "پ.ک.ک" را اعلام داشت.

شبکه اسکای نیوز عربی این دیدار را تلاش مسعود بارزانی برای یافتن راه حلی صلح آمیز میان کردهای ترکیه و دولت ترکیه و همچنین تبدیل مرزهای کردستان عراق و ترکیه بعنوان مرزهای صلح ارزیابی کرد.

در این مراسم که علاوه بر اردوغان نخست وزیر ترکیه، معاون نخست وزیر، وزیر خارجه ترکیه و شمار دیگری از دولتمردان این کشور و برخی چهره‌های مردمی و سرشناس کرد ترکیه، از جمله "ابراهیم تاتلیس"، خواننده مشهور کرد ترکیه حضور داشتند بارزانی گفت: سالهای طولانی منتظر صلح بوده ایم و تا هر زمان دیگری نیز لازم باشد منتظر می مانیم تا صلح برقرار شود. بارزانی در پایان به زبان ترکی که مورد استقبال شدید حاضران قرار گرفت گفت: "زنده باد ملت کرد و ترک" و "زنده باد آزادی و صلح".

اسکای نیوز عربی همچنین افزود: قرار است یک مراسم ازدواج دست جمعی در دیاربکر برگزار شود که در آن "ابراهیم تاتلیس" و "شوان پرور"، از خوانندگان مشهور و مردمی کرد که نزدیک به سه دهه از ورود به ترکیه ممنوع بودند برنامه‌ اجرا کنند.

اردوغان نیز در دیدار با مسعود بارزانی گفت: منطقه "دیار بکر" تنها برای ترک‌ها یا کردها یا عرب‌ها نیست، بلکه متعلق به همگان است.

این دیدار که در نوع خود یک تحول محسوب می شود، همزمان شده است با اعلام خودمختاری کردستان سوریه!

 

پیک نت  26  آبان

 
 

اشتراک گذاری: