ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

14 مـــــــهر  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

کی جابجا کرده و کجا برده؟

حافظ دو متری را

در اهواز، دزدیدند (جابجا) کردند! 
 
 

 

 

این مجسمه تازه ساز و 2 متری حافظ است. جوان و سر زنده او را از سنگ سفید ساخته اند و همین پنجشنبه گذشته در میدان کوروش اهواز نصب کردند. تا اواسط شب، با همین قد و قامت، استوار سر جایش بود، اما نیمه شب یکباره غیب شد و هوا که روشن شد، پایه بود اما مجسمه نبود! به همین سادگی حافظ 2 متری را ربودند!

حتما آنها که ربودند وسیله جاکن کردن مجسمه و انتقال آن با جرثقیل و جاسازی کردن آن در یک محلی که جا برای مجسمه دو متری داشته باشد را داشتند والا مجسمه تا صبح روی دستشان می مانند و هوا که روشن می شد باید آن را یک گوشه شهر و یا جلوی پایگاه بسیج و یا پادگاه سپاه جا بگذارند و بروند!

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اهواز به خبرگزاری های داخلی گفت: افرادی (لابد خودسرها) شبانه با استفاده از جرثقیل مجسمه را ربودند. سرقت این مجسمه توسط یک نفر و بدون استفاده از جرثقیل امکان ناپذیر نبود و مشخص نیست که چه افرادی با چه انگیزه‌ای و به دستور چه کسی این مجسمه را سرقت کرده‌اند. درحالیکه مقام معظم رهبری و گروهی از مراجع با نصب این مجسمه به همراه دو مجسمه سعدی و مولوی در شهر اهواز موافقت کرده بودند. حافظ شیرازی را بسیاری از علمای ما قبول دارند و شاعر مورد تأیید همه است و هیچ مشکلی ندارد! و تعجب ما اینست که چطور نیروی انتظامی و شهرداری از این سرقت خبردار نشده اند.

با مصاحبه مدیر عامل زیباسازی شهرداری اهواز، کار بالا گرفت تا بالاخره سرهنگ "رحمان موسوي" دیشب (شنبه شب) با خبرگزاری ايرنا مصاحبه کرد و گفت: شركت سازنده تنديس با همكاري عوامل شهرداري شب گذشته این مجسمه 600 کیلوئی را جابجا کرده اند. وی حاضر نشد بگوید شرکت سازنده كيست و چرا نیمه شب مجسمه را بقول وی جابجا کرده و اگر جابجا شده، محل جدیدش کجاست؟ وی اضافه کرد که نیروی انتظامي منطقه ۷ شهراهواز درحال بررسي ماجراست. اما نگفت که اگر فقط جابجائی صورت گرفته که دیگر نیاز به بررسی نیروی انتظامی نیست!

 

پیک نت  14  مــــــــــهر

 
 

اشتراک گذاری: