ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

14 مـــــــهر  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

هاشمی خطاب به رئیس مجلس اعلای عراق

مردم  در انتخابات 92

خواهان تغییر همه سیاست شدند 
 
 
 
 

"عمار حکیم" رئیس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق، در تهران با هاشمی رفسنجانی ملاقات کرد. مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق در سالهای اول پس از انقلاب 57 بنیانگذاری شد و رهبر نخست آن آیت الله شاهرودی بود که بعدها رئیس قوه قضائیه شد و اکنون عضو مجلس خبرگان است. پس از مدتی آیت الله حکیم به رهبری این مجلس رسید که تا سقوط صدام حسین وی این سمت را داشت. پس از سقوط صدام حسین آیت الله حکیم ابتدا با برخی مقامات و از جمله علی خامنه ای دیدار کرده و سپس راهی نجف شده و در این شهر مستقر شد. درجریان ترورهای اولیه در عراق پس از صدام، آیت الله حکیم خیلی زود ترور شد که شایعاتی درباره ریشه این ترور در اختلاف نظراتش با علی خامنه ای وجود دارد. از جمله نظرات او پس از استقرار در نجف این بود که عراق جمهوری اسلامی نیست و استقلال آن باید حفظ شود. پس از این ترور، برادر وی رهبر مجلس اعلای عراق شد که بعدها گرفتار بیماری سرطان شده و درگذشت و اکنون نوبت به عمار حکیم بعنوان جانشین آن دو در مجلس اعلای اسلامی عراق رسیده است.

در دیدار عمار حکیم با هاشمی رفسنجانی، وی انتخابات 92 را حاصل برنامه ریزی بزرگان جمهوری اسلامی و از جمله هاشمی رفسنجانی ارزیابی کرد و بر تحکیم روابط جمهوری اسلامی و عراق شد.

سپس هاشمی ابتدا درباره اختلاف سلیقه‌ های سیاسی در عراق هشدار داد و تاکید کرد که این اختلاف می تواند به اختلاف بین مردم در همه زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و فرهنگی شود.

هاشمی در باره انتخابات 92 نیز گفت:

مردم در انتخابات ریاست جمهوری 92 نقش اساسی را داشتند. آنها با هوشیاری و پس از مقایسه فضای 8 سال گذشته کشور، تصمیم گرفتند در سیاست داخلی و خارجی و روابط با جهان به اعتدال روی آورند.

 

پیک نت  14  مــــــــــهر

 
 

اشتراک گذاری: