ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

بايگانی پيک

17 شهریور  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

معصومه ابتکار در مشهد:

تهران در محاصره

حاشیه نشینان است!

موازنه جمعیت به شدت در کشور تغییر کرده است. در حال حاضر 70 درصد جمعیت ایران در خود شهرها و در حاشیه‌ شهرها زندگی می کنند است. این یک هشدار است. جمعیت حاشیه‌نشینان شهر تهران 11 برابر جمعیت خود تهران رشد داشته است. قالیباف در توسعه ساخت و ساز و جمعیت‌پذیری شهر تهران نقش مهمی داشت و به تهران لطمه زد. 9 میلیارد دلار در سال از جیب تک تک مردم ایران صرف هزینه‌های درمانی پنهان ناشی از آلودگی هوای شهرهای بزرگ کشور می شود. خوشحالم که پس از مدت‌ها ما زنان اصلاح طلب توانستیم دور هم باشیم و خداوند را شاکریم که فضا را تغییر داد. دعا کنیم دوستانی که در حصر و محدودیت هستند نیز بتوانند به جمع‌های ما که دلسوز کشور و نظام هستیم و جز سربلندی آن را نمی‌خواهیم، بپیوندند.

فراموش نکنیم که وضعیت امروز حاصل زحمات، تلاش‌ها و فداکاری کسانی است که روی صداقتشان ایستادند.

 
 
 
 
 

زنان اصلاح طلب خراسان، اجلاسی را در مشهد برپا کردند که در آن معصومه ابتکار عضو شورای شهر تهران و از اصلاح طلبان دولت خاتمی شرکت کرد. وی در این اجلاس طی سخنانی گفت:

خوشحالم که پس از مدت‌ها توانستیم دور هم باشیم و خداوند متعال را شاکریم که فضا را تغییر داد. دعا کنیم دوستانی که در حصر و محدودیت هستند نیز بتوانند به جمع‌های ما که دلسوز کشور و نظام جمهوری اسلامی هستیم و جز سربلندی آن را نمی‌خواهیم، بپیوندند.

فراموش نکنیم وضعیت امروز حاصل زحمات، تلاش‌ها و فداکاری کسانی است که روی صداقتشان ایستادند. آسیب‌های هشت سال گذشته بویژه در حوزه‌های اقتصاد و صنعت، اشتغال، فرهنگ و هویت دینی و معنوی یک طرف، آسیب‌ها در حوزه معنوی و اخلاقی را دیدیم که چگونه افرادی از دین بهره‌برداری می‌کنند.

ما ادعاهای زیادی از اول انقلاب کردیم و من به شخصه می‌گویم آرمان‌های بلندی داشتیم؛ در مقطعی فکر می کردیم این شعارها را دادیم و گذشتیم، اما امام(ره) از همان اول گفتند نگه داشتن این نهضت و انقلاب سخت‌ تر از خود انقلاب است. شاید آن موقع دقیقاً منظور امام(ره) را متوجه نشدیم تا اینکه این دوران طی شد و این اتفاقات رخ داد.

آسیب و تهدیدات بیرونی هم به نوعی برای ما هشداردهنده بوده و هست.

آقای دکتر روحانی بسیار دقیق و بجا دو محور اصلی و مهم کار خود را مباحث اقتصادی و حل و فصل مسائل بین‌المللی قرار داده‌اند. اگر ما بتوانیم این دو جنبه و رویکرد را اصلاح و بنیان‌ها را دوباره پی‌ریزی کنیم، مسائل و مشکلات زیادی را پشت سر خواهیم گذشت.

بنا بر پیش‌بینی‌های بین‌المللی، ما جزو کشورهایی هستیم که در سه دهه آینده بیشترین خشکسالی را خواهیم داشت ولی متاسفانه هیچگونه آماده‌سازی نداشته‌ایم و به نوعی محیط زیست ما هم در این دوره تاراج شد.

9 میلیارد دلار در سال از جیب شما و تک تک مردم ایران در هزینه‌های درمانی پنهان ناشی از آلودگی هوای شهرهای بزرگ کشور صرف می‌شود و مردان اقتصادی ما هیچ چاره‌ای ندارند که بیشترین ملاحظات زیست محیطی را داشته باشند.

متاسفانه با وجود همه مخالفت‌هایی که ما در اقلیت شورا داشتیم در این دوره هم آقای دکتر قالیباف در توسعه ساخت و ساز و جمعیت‌پذیری شهر تهران همت گماردند که به تهران لطمه زد.

مشهد هنوز به آن آستانه انفجاری تهران نرسیده است ولی اگر سیاست‌گذاری درست نشود همان اتفاق خواهد افتاد، چراکه موازنه جمعیت به شدت در کشور تغییر کرده است و در حال حاضر 70 درصد جمعیت ما در شهرها یا بصورت حاشیه‌نشینی است. این یک هشدار است. در حال حاضر جمعیت حاشیه‌نشین تهران 11 برابر جمعیت خود تهران رشد داشته و فکر می‌کنم مشهد هم دچار این مشکل باشد.

پیک نت  17  شهریور

 
 

اشتراک گذاری: