ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

24 شهریور  1392

infos@pyknet.net

 
 
 

ترکیه گاز سارین

به سوریه صادر می کند!

استانبول- برای پیک نت 
 
 
 
 

دادسرای شهر آدانا ( شهری واقع در جنوب ترکیه، در کنار دریای مدیترانه که پایگاه هوایی" اینجیرلیک" آمریکا نیز در آنجا می باشد) ادعا نامه ای (کیفر خواستی) مبنی بر تولید 10 تن  ماده اولیه گاز سمی "سارین" ( سارین گاز مهلکی است که سیستم عصبی را فلج می کند.  در سال 1938 توسط شیمی دان آلمانی به نام گرهارد شرادر ساخته شد و سپس ایالات متحده بزرگترین تولید کننده اش شد و صدام حسین در حلبچه از آن استفاده کرد.) در داخل ترکیه و ارسال آن به شبکه القاعده در سوریه را در یک گزارش 132 صفحه ای منتشر کرد. در گزارش دادسرای شهر آدانا به ترورهای انجام شده توسط نهادهای مخفی  درون حکومتی نیز اشاره  شده ( دقیقا مشابه قتل های زنجیره ای ج. اسلامی ) و قویا بر سرمایه گذاری ترکیه بر شبکه القاعده و النصره در سوریه تاکید نموده است. در این ادعا همچنان بر فعالیت های نیروهای وهابی- سلفی در ترکیه و ارسال آن ها - خصوصا به مصر و سوریه-  بین سال های 2003-2010 و چشم پوشی محافل دولتی  ترکیه از این رخدادها نیز اشاره شده است.  در ادعا نامه دادسرای شهر آدانا آمده است: "گروهی وابسته به جبهه النصره به نام " احرار شام" در صدد خرید مقادیر زیادی از گازهای مخل سیستم عصبی  و گاز های سوزش آور پوستی از ترکیه اند." در این ادعا نامه به علاوه به فردی اشاره می شود که ساکن عربستان سعودی است و از یک گذرنامه جعلی سوریه ای استفاده می کند و نقش کلیدی در خرید مواد شیمیایی و مواد منفجره از ترکیه را دارد. ولی نامی از وی در این گذارش بیان نمی شود.

در این ادعا نامه اشاره به تصرف برخی از صنایع شیمیایی سوریه توسط قوای " النصره" شده.  (با توجه به رقم نه چندان زیاد کشته شدگان مواد شیمیایی به کار گرفته شده در سوریه، نیروهای مخالف بشار اسد احتمالا از گاز کلر استفاده کرده اند. این گار هر چند سمی است ولی قدرت کشندگی اش یک هزارم گاز "سارین" نیز نمی باشد. )

در این گزارش بر اساس شنود تلفنی آمده است : "برخی از صنایع شیمیایی سوریه به تصرف قوای "النصره" در آمده. و محافل غربی نیز بر اساس برخی شنودها از این امر مطلع هستند. بر اساس این شنود اگر تسلیم مواد اولیه فسفات و بوکسیت (دو ماده شیمیایی اولیه در ساخت گازهای مهلک) در خارج از ترکیه تحویل داده شود قیمت هر لیترش 300 دلار خواهد بود.

تمامی این گازها دقیقا در جایی منفجر شد که دود سفیدی داشت و نشانه ای از هیچ جنگنده سوریه ای نبود.

این اخبار و اطلاعات نشان میدهد که ترکیه روی جنگ با سوریه سرمایه عظیمی را گذاشته است. فعلا به نظر می رسد عقلی سلیم در ایران در جلوگیری از این فاجعه نقش داشته است.

 

پیک نت  24  شهریور

 
 

اشتراک گذاری: